تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » نداشتن سالن اجرا معضل اصلی تئاتر در استان است/لزوم توجه بیشتر مسئولان به تئاتر در ردیف بودجه استانی

نداشتن سالن اجرا معضل اصلی تئاتر در استان است/لزوم توجه بیشتر مسئولان به تئاتر در ردیف بودجه استانی

honarguilan
honarguilan
28 مرداد 1396
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

نداشتن سالن اجرا معضل اصلی تئاتر در استان است/لزوم توجه بیشتر مسئولان به تئاتر در ردیف بودجه استانی

عضو هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی گیلان گفت: متاسفانه نداشتن سالن مناسب برای اجرای از معضلات اصلی است و برای تعداد بالای آثار نمایشی از نظر سالن محدودیت داریم.

به گزارش هنر گیلان  وحید محبوب‌بشری در حاشیه برگزاری هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان با اشاره به اینکه هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان نتیجه زحمت دوستان و همکاران در سال‌های گذشته است، اظهار کرد: جشنواره مذکور به یکی از جشنواره‌های خیابانی مهم کشور تبدیل شده و به نظر خیلی‌ها توانایی تبدیل شدن به جشنواره‌ای بین‌المللی را دارد.

وی با بیان اینکه علی‌رغم همه تلاش‌هایی که صورت گرفته و توجه به ارتقای آموزش همگانی که این جشنواره توانسته ایجاد کند در پاره‌ای از مواقع با بی مهری‌هایی مواجه می‌شویم، افزود: ما از مسئولان انتظار داریم بیشتر یاور ما باشند و امیدوارم بیش از گذشته در سال‌های آینده شاهد هماهنگی بین مسئولان و برگزارکنندگان جشنواره باشیم.

عضو هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی گیلان با اشاره به اینکه گیلان دارای پتانسیل بالایی است و نباید فقط به گذشته خود تکیه کنیم، گفت:  می‌توانیم جشنواره‌های کشوری بیشتری را راه بیندازیم و تجربه برگزاری جشنواره تئاتر استانی برای 30 دوره اندوخته بسیار ارزشمندی است که بسیاری از پیشکسوتان هنر این پرچم را به ما دادند.

محبوب‌بشری با بیان اینکه انتظار داریم مسئولان دست ما را بگیرند، افزود: بعد از برگزاری چندین دور جشنواره تئاتر استانی هنوز دغدغه مالی وجود دارد و به عنوان پیشنهاد می‌تواند در ردیف بودجه استانی قرار بگیرد تا بسیاری از مشکلات برطرف شود.

وی به برگزاری جشنواره نمایشنامه‌نویسی رادی در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و گفت: متاسفانه نداشتن سالن مناسب برای اجرای از معضلات اصلی است و برای تعداد بالای آثار نمایشی از نظر سالن محدودیت داریم.

بازیگر باسابقه تئاتر گیلان تصریح کرد: امسال کیفیت آثار در جشنواره خوب است و داوران هیات بازبینی با سخت‌گیری بیشتری آثار را داوری کردند.

وی بیان کرد: استقبال مردم از جشنواره خوب بوده و نشان می‌دهد تئاتر خیابانی در بین مردم در حال جا بازکردن است و فضاسازی‌ها باید طوری باشد تا مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

دسته بندی :  خبرها / سینما و تئاتر
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید