تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » برگزاری تور نجومی سال گیلان با حضور علاقمندان

برگزاری تور نجومی سال گیلان با حضور علاقمندان

honarguilan
honarguilan
29 مرداد 1396
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

برگزاری تور نجومی سال گیلان با حضور علاقمندان

بزرگترین تور رصدی منجمان و علاقه مندان به آسمان شب با حضور 157 نفر از دوستاران علم ستاره شناسی طی روزهای 26 و 27 مرداد توسط مجموعه نجوم گیلان برگزار گردید .
به گزارش هنر گیلان در این تور علمی که با همکاری پاتوق فرهنگی و اجتماعی رشت اجراء شد، دوستداران نجوم از مبداء رصدخانه کوشیار گیلانی به مقصد دهستان زندانه واقع در جاده پونل به خلخال عازم شده و در شبی پرستاره به رصد با ابزارهای متنوع اپتیکی پرداختند. رصد مذکور به مدیریت و مسئولیت رشید ره و امین تبریزی صورت گرفت و مسئولین اجرایی و ثبت نام زهرا پوراسد و ماریا ره بودند، تعیین مکان رصد توسط کارشناسان واحد رصد امیرحسین عاشوری و با همکاری سایر اعضای واحد رصد ساتری، حسن جانی و نعمتی انجام شد و وی آموزش محتوی رصد تخصصی را برعهده داشتند که عاشوری علاوه بر مطلب مذکور، عکاسی نجومی را به طریقه حرفه ای آموزش دادند؛ کارشناسان واحد آموزش خانم ره، سیفی و مهدوی نیز در کنار کارشناسان واحد رصد مشغول آموزش بودند؛ عکاسان حرفه ای گروه حسن جانی و یوسفی حضور ویژه ای داشتند. همچنین مسئولین امور داخلی رصد اسدی، ابراهیم زاده، غلامی پرور و حاجی پور بودند.
همچنین کارشناسان با تجربه واحد های رصد، آموزش و عکاسی در جمع زیبای متقاضیان علاوه بر آموزش ستاره شناسی به پرسش های دانش پژوهان پاسخ دادند.
گزارش_اکبرحیدرپور/
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید