تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » بزرگداشت «شیون فومنی» در فرهنگسرای اندیشه

بزرگداشت «شیون فومنی» در فرهنگسرای اندیشه

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

بزرگداشت «شیون فومنی» در فرهنگسرای اندیشه

هفتادویکمین زادروز ترانه سرا و شاعر نامدار دو زبانه معاصر زنده یاد «شیون فومنی» در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

به گزارش هنر گیلان  به همت کانون ادبی اندیشه به مناسبت هفتادویکمین زادروز ترانه سرا و شاعر نامدار دو زبانه معاصر زنده یاد «شیون فومنی» روز سه شنبه 14 آذر 1396 ساعت 16 مراسم بزرگداشت این شاعر مردمی و محبوب کشور در محل فرهنگسرای اندیشه واقع در تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه برگزار می شود.

حامد فومنی فرزند و متولی آثار فرهنگی و هنری شاعر معاصر «شیون فومنی» گفت: این آیین بزرگداشت در قالب همایش شعرخوانی باحضور شاعران پیشکسوت و شاعران‌جوان کشور و با مدیریت استاد رضا عبداللهی شاعر و مدیر کانون ادبی اندیشه برگزار خواهد شد.

«شیون فومنی» از معدود شاعران محبوب شمال کشور و از مفاخر نامی فرهنگی کشور است که در شعر گیلکی از شاعران مردمی، تاثیرگذار و پرآوازه ی ادب گیلکی و در شعر فارسی از شاعران نامدار و از غزلسرایان توانای شعر معاصر است که در زمینه ی ترانه سرایی نیز در حوزه ی گیلکی و حوزه فارسی آثار ارزشمندی را خلق و آفریده است.

تاکنون از این شاعر مردمی، پنج کتاب شعر فارسی، آلبومی برگرفته از 16 غزل فارسی با صدای شاعر، شش آلبوم صوتی شعر گیلکی شعر و صدای شاعر و یک کتاب شعر گیلکی و آلبومی با صدای ناصرمسعودی خواننده ی پیشکسوت موسیقی گیلان از ترانه های گیلکی شیون فومنی به کوشش حامد فومنی منتشر شده است.


دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید