تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » دعوت از جوانان علاقمند به تاسیس موسسه فرهنگی هنری در شهرستان لاهیجان

دعوت از جوانان علاقمند به تاسیس موسسه فرهنگی هنری در شهرستان لاهیجان

sahra
sahra
10 اردیبهشت 1397
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

دعوت از جوانان علاقمند به تاسیس موسسه فرهنگی هنری در شهرستان لاهیجان

به گزارش هنر گیلان
به نقل از رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی لاهیجان در راستای اشتغالزایی از جوانان علاقمند به تاسیس موسسات فرهنگی هنری در این شهرستان دعوت به عمل آورد.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان؛نگار نادری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان در رابطه با بحث اشتغال جوانان مستعد در حوزه فرهنگ و هنرگفت:نیروی اشتغال عاملی است که به طور آشکار بر زندگی، میزان رفاه عمومی و سطح رضایت افراد از زندگی اثرگذار است.امروزه مسئله ی اشتغال برای جوانان، خانواده ها و برای دولت به یکی از دغدغه های اصلی تبدیل شده است .

نادری افزود : مهم‌ترین و اساسی‌ترین بحث اشتغال،فرهنگ سازی اشتغال است و این مهم محقق نمی پذیرد مگر با مشارکت جوانان و افراد کارآمد جامعه .

وی در ادامه به اهم فعالیت موسسات فرهنگی هنری اشاره کرد و افزود: این موسسات در راستای کاهش تصدی گری دولت و تقویت بخش خصوصی برنامه ریزی شده است . فعالیت موسسات به دوبخش تک منظوره و چند منظوره تقسیم می شود . هدف از ایجاد موسساتفرهنگی هنری تک منظوره ،تشکیلاتی است که با اهداف و مقاصد فرهنگی افراد واجد ، مجوز آنرا دریافت می کنند.

همچنان که از اسم آن پیداست موسسات تک منظوره تنها می تواند در یک شاخه ی فرهنگی و هنرینظیر چاپ، ترجمه ،تالیف ، پژوهش، برگزاری همایش ، سمینار ، معرفی و نقد کتاب ، روزنامه نگاری ، عکاسی ، طراحی لباس ، کارگردانی ، موسیقی و ... فعالیت نمایند.

نادری افزود: آشنایی و داشتن سوابق موثر د رفعالیتهای فرهنگی و هنری و انتخاب موضوع بر اساس فعالیتها و سابقه کاری در دریافت مجوز موسسات از شاخصه های مهم می باشد.

وی در خصوص ثبت موسسات چند منظوره بیان داشت : حیطه خدماتشخص متقاضی موسسات فرهنگی هنری چند منظورهبیش از یک فعالیت می باشد.که به دو شکل دسته بندی می شود:

اخذ مجوز برای فعالیتهای عمومی کهشامل فعالیتهایی از قبیل:
تالیف و ترجمه کتاب و متون به زبانهای خارجی ،حروفچینی و ویرایش آن،برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و نشست های ادبی و شعری، شرکت در همایش ها، مطالعه و تحقیق و اجرای طرح های پژوهشی در رابطه با موضوع فعالیت ، گردآوری و تدوین مجموعه های مستند درباره مسائل فرهنگی و تاریخی، ارائه خدمات و کالاهای فرهنگی و هنری

و یا مجوز برای فعالیت های خاص که در ٥ شاخه اصلی فرهنگی ،هنری، سینمایی، سمعی و بصری، مطبوعاتی، تبلیغاتی و آموزشی دسته بندی می گردد و شامل : تاسیس نگارخانه ها، استودیوهای صدابرداری، مراکز تهیه و تکثیر آثار صوتی و شنیداری ،خبرگزاری های عمومی و تخصصی ، دفاتر نمایندگی های مطبوعاتی، برگزاری کنسرت های موسیقی،هنرهای نمایشی،جشنواره های مطبوعاتی،هنری و سینمایی، نمایشگاه های عکس و اسلاید ، تهیه فیلم های سینمایی وتلویزیونی ، فعالیت های انتشاراتی ،خدمات تبلیغاتی، برگزاری دوره های آموزشی فرهنگی و هنری و ... نام برد.

نادری درپایان افزود: با توجه به امر اشتغال جوانان و سرنوشت ساز بودن مباحث و مسا یل فرهنگی جامعه و حمایت از این قشر عظیم کلیه علاقمندان و متقاضیان موسسات فرهنگی هنری بمنظور تسریع ارائه خدماتمی توانند در سایتwww.maraakiz.irثبت نام نموده و جهت کسب اطلاعات بیشتر به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان مراجعه نمایند.

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید