تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » زادگاه گل آقا میزبان جشنواره ملی طنز می شود

زادگاه گل آقا میزبان جشنواره ملی طنز می شود

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 زادگاه گل آقا میزبان جشنواره ملی طنز می شود

دبیر برگزاری جشنواره ملی طنز در استان گیلان اعلام کرد: جشنواره یادشده در شهرستان فومن زادگاه زنده یاد کیومرث صابری فومنی خالق گل آقا برگزار می شود.
به گزارش هنر گیلان یوسف نیک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آثار ارسالی از سراسر کشور توسط طنزپردازان برجسته ملی بررسی و نتایج 21 تیرماه جاری در آئین اختتامیه اعلام می شود.
وی اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان جشنواره ملی طنز با عنوان 'طنز پهلو ٢ ' 989 اثر از سراسر کشور ارسال شده که ارسال این تعداد اثر، نشان از استقبال جشنواره یاد شده از سوی طنزپردازان دارد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن کشف استعدادها در زمینه طنز، افزایش شادی و نشاط اجتماعی، نفی خشونت، ارتقا سطح مکتوب طنز و کاهش آسیب های اجتماعی را از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد.
نیک طنز را فاخرترین گونه شوخ‌طبعی‌ معرفی و آن را بیان هنرمندانه و نقادانه کژی‌ها و نادرستی‌ها به قصد اصلاح و نه تخریب دانست .
آئین اختتامیه جشنواره ملی طنز، پنجشنبه ٢١ تیرماه جاری در سالن شهدای خدمتگزار مجتمع فرهنگی و هنری سیدالشهداء فومن با حضور بزرگان طنز کشور برگزار می شود.
زنده یاد کیومرث صابری فومنی معروف به گل آقا پایه گذار مؤسسه گل آقا، نویسنده و طنزنویس در شهریورماه سال 1320 در شهرستان فومن استان گیلان زاده شد و یاد و نامش به افتخاری ماندگار برای سرزمین بارانی و کشورش تبدیل شده است.
شهرستان فومن در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید