تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » دومین جلسه برنامه ریزی جام باشگاه های کتابخوانی در آستانه اشرفیه برگزار شد

دومین جلسه برنامه ریزی جام باشگاه های کتابخوانی در آستانه اشرفیه برگزار شد

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 دومین جلسه برنامه ریزی جام باشگاه های کتابخوانی در آستانه اشرفیه برگزار شد

دومین جلسه رسمی جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان با هدف هماهنگی و برنامه ریزی جهت انجام هرچه بهتر این پروژه ملی، روز چهارشنبه ١١ مهرماه در دفتر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه اشرفیه برگزار شد.

به گزارش هنر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، کمیل شریفی با نقل این خبر افزود:بهمنظور توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان» را با همکاری نهادهای دولتی و غیر دولتی و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور برگزار می نماید. این جام با مشارکت نهادهای غیردولتی و دستگاههای اجرایی و عمومی استانها و شهرستانها برگزار می گردد.

کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان،تقویت فرهنگ گفت و گو و تقویت استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان،عادت دادن دانش آموزان برای مراجعه به کتابفروشی،گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام کار گروهی،پیشرفت تحصیلی از راه برنامه ای سرگرم کننده میان کودکان و نوجوانان،کمک به تأسیس و تقویت کتابخانه های کوچک کلاسی، مهد کودکی،کانونی، محله ای ،ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان،کمک به گسترش تبلیغ و معرفی کتاب،آشنایی با روشهای استاندارد ترویج کتابخوانی، نقد و ارزیابی کتاب کودک و نوجوان از اهداف برگزاری این پروژه بزرگ است.

شریفی افزود: در این جلسه که با حضور ادارات بهزیستی، آموزش و پرورش، کانون فکری کودکان و نوجوانان، وکتابخانه های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد،مصوب گردید که ادارات بهزیستی و اموزش و پرورش، مربی های کتابخوان خود را برای همکاری در این طرح به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه اشرفیه، معرفی نمایند.

همچنین مقرر گردید مادران کتابخوان از سوی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان برای همکاری در این طرح، معرفی شوند.

این مقام مسئول تأکید نمود: تلاش خواهیم کرد که برای موفقیت پروژه علاوه بر ادارات، از بخش های خصوصی و غیر دولتی نیز استفاده کنیم.



دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید