تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » نشست های کتابخوان دانش آموزان آستارا آغاز شد

نشست های کتابخوان دانش آموزان آستارا آغاز شد

Shokohi
Alireza
14 آبان 1397
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 نشست های کتابخوان دانش آموزان آستارا آغاز شد

نشست های کتابخوان دانش آموزان آستارا به مناسبت چهاردهم آبان ماه روز فرهنگ عمومی و در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی آغاز شد.
به گزارش هنر گیلان  رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا روز دوشنبه در حاشیه بازدید دانش آموزان دبیرستان دخترانه افروز از کتابخانه شهید نشاطی این شهرستان گفت: بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها و نشست های کتابخوان از امروز تا پایان آبان ماه در شهرستان آستارا ادامه خواهد داشت و هدف از این طرح توسعه فرهنگ مکتوب، کتابخوانی و ایجاد شور و شوق در جوانان، نوجوانان و مردم است.
آرزو عباس زاده افزود: تفاهم نامه مشترکی توسط اداره کتابخانه های عمومی آستارا با آموزش و پرورش و بهزیستی این شهرستان منعقد شده است و از جامعه هدف این دو سازمان در جهت ترویج فرهنگ مطالعه استفاده می شود.
وی اضافه کرد: امسال برنامه های هفته کتاب با شعار 'حال خوش خواندن' اجرا می شود و با توجه به گرایش نسل جوان به فضای مجازی باید زمینه گسترش کتاب‌های صوتی و الکترونیکی را فراهم کنیم.
وی بیان کرد: مهمترین نهاد برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کودکان و نوجوانان مدارس است و هم اینک رویه های خوبی برای گسترش این فرهنگ در مدارس شهرستان وجود دارد.
عباس زاده اظهار کرد: مهمترین دغدغه در عرصه کتاب و کتابخوانی، افزایش عضویت دانش آموزان در کتابخانه های مدارس و شهرستان است و برای تحقق آن باید چگونگی گسترش فرهنگ کتابخوانی و توسعه بخشهای سخت افزاری را در مدارس دنبال کرد.
وی ادامه داد: عضو گیری رایگان از دانش آموزان مدارس در کتابخانه های آستارا آغاز شده است و در نیمه نخست امسال شهروندان آستارا 24 هزار نسخه کتاب را به صورت امانت از کتابخانه های این شهرستان دریافت کرده اند و این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل، هفت هزار نسخه افزایش یافت.
چهار کتابخانه آستارا با یک هزار و 500 متر مربع مساحت و 45 هزار جلد کتاب با 38 هزار عنوان، دو هزار عضو فعال دارد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید