تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان گشایش یافت

چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان گشایش یافت

Shokohi
Alireza
26 آبان 1397
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان گشایش یافت

چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان، ظهر امروز همزمان با هفته کتاب، با حضور جکعی از مدیران استان و کشور در رشت افتتاح شد.

به گزارش هنر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، ظهر امروز (شنبه، ٢٦ آبان ٩٧) در آئین گشایش چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان و سیصد و هفتادمین نمایشگاه استانی کتاب کشور در رشت، بیان کرد: رسانه، فرهنگ‌ساز است و ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی است.

فیروز فاضلی افزود: فضای کتاب و رسانه استان در کشور پیشروست و پی‌جوییهای خبرنگاران گیلان نشان از دغدغه توسعه، رفع مشکلات و کاستیها دارد.

وی با اشاره به اینکه نخستین نمایشگاه استانی کشور در سال ٧١ در گیلان برگزار شد، اظهار کرد: امروز پس از گذشت ٢٦ سال و برپایی ١٣ دوره نمایشگاه کتاب در گیلان، برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی به مطالبه مردمان این سرزمین تبدیل شده است.


فاضلی با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه فرصت مناسبی برای توسعه فرهنگ مطالعه است، ادامه داد: در نمایشگاه امسال، بیش از ٤٠٠ ناشر از سراسر کشور در ٢٠٤ غرفه، کتابهای خود را عرضه می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد:در این میان ٣٤ ناشر گیلانی دارای غرفه هستند که تازه‌های نشر خود را به دوستداران کتاب ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیتهایاین اداره‌کل در راستای ترویجفرهنگ کتابخوانی در جامعه، گفت: باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نمونه‌ای از این فعالیتهاست کهدر حال حاضر ٢٥٧ باشگاه کتابخوانی به‌غیر از گروه‌هایحرفه‌ای کتابخوان از استان در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است.


در پایان این مراسم که با حضور «غیاثی» مدیرکل امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «جمشیدنژاد» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، «جعفرزاده» نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان برگزار شد، هفت نفر از فعالان حوزه کتاب گیلان تجلیل شدند.

چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان از امروز تا یکم آذرماه از ساعت ١٠ تا ٢٠ میزبان علاقه‌مندان به فرهنگ کتابخوانی در محل دائمی نمایشگاههای استان واقع در کیلومتر پنج جاده رشت به تهران است.


دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید