تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » جشنواره نمایشنامه نویسی غرب گیلان در آستارا برگزار می شود

جشنواره نمایشنامه نویسی غرب گیلان در آستارا برگزار می شود

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 جشنواره نمایشنامه نویسی غرب گیلان در آستارا برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا از برگزاری جشنواره نمایشنامه نویسی غرب استان گیلان با عنوان رودو در این شهرستان با هدف شناسایی، تقویت و معرفی آثار برتر خبر داد.
به گزارش هنر گیلان شاپور تشرینی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نمایشنامه نویسان شهرستان های آستارا، تالش، انزلی، رضوانشهر، ماسال، صومعه سرا و فومن می توانند آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.
وی با بیان این که هر نویسنده حداکثر 2 اثر با موضوع نماز یا آزاد به همراه خلاصه فعالیت خود را تا 20 فروردین سال آینده به دبیرخانه جشنواره واقع در آستارا، بلوار خرمشهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا در یک لوح فشرده و قالب PDF ارائه دهد افزود: نفرات برتر در اواخر اردیبهشت ماه سال آینده تجلیل خواهند شد.
وی بیان کرد: در بخش آزاد، موضوعات پیرامون مشکلات جامعه و مضامین بومی و فولکلور خواهد بود و از نظر هیات داوران در اولویت قرار خواهند گرفت.
مسئول انجمن نمایش شهرستان آستارا نیز گفت: پیش از این نخستین دوره جشنواره رودو در سطح شهرستان برگزار شد و در دوره های بعد در سطح استانی، منطقه ای و ملی برگزار خواهد شد.
سیامک حسن زاده با اشاره به این که نام جشنواره از عنوان قله ای در آستارا گرفته شده است افزود: اغلب، نمایش ها در برخی شهرستان های استان به صورت کارگاهی و بدون نمایشنامه اجرا می شود و این جشنواره افق جدیدی برای فعالان نمایش خواهد گشود.
وی بیان کرد: انجمن نمایش آستارا بعد از حدود 10 سال، فعالیت مجدد خود را آغاز کرده است و به زودی هیات نظارت بر نمایش این شهرستان از بین پیشکسوت ها و تحصیلکرده های آن انتخاب خواهد شد.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و 400 هنرمند در هفت انجمن هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن فعالیت می کنند.
دسته بندی :  خبرها / سینما و تئاتر
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید