تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » برگزاری رونمایی از مجموعه صوتی «آواها و نواهای بومی گیلان» از سوی واحد موسیقی حوزه هنری گیلان

برگزاری رونمایی از مجموعه صوتی «آواها و نواهای بومی گیلان» از سوی واحد موسیقی حوزه هنری گیلان

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 برگزاری رونمایی از مجموعه صوتی «آواها و نواهای بومی گیلان» از سوی واحد موسیقی حوزه هنری گیلان

مجموعه صوتی «آواها و نواهای بومی گیلان» شامل ۲۵ لوح فشرده است که بخش‌های متنوعی از موسیقی گیلان را در خود دارد.
به گزارش هنر گیلان  علیرضا کاظمی مسئول واحد موسیقی حوزه هنری گیلان گفت: این مجموعه صوتی که شامل ۲۵ لوح فشرده است، بخش‌های متنوعی از موسیقی گیلکی، گالشی و تالشی را در خود داراست که از سوی واحد موسیقی حوزه هنری گیلان منتشر شده است.
وی افزود: «آواها و نواهای بومی گیلان» مجموعه‌ای از آوازها، ترانه‌ها و قطعات سازی است که حسین مشفق قاسم آباد با علاقه‌مندی بسیار و با توجه به گستردگی دامنه کار، با سختی فراوان آن را از مناطق مختلف گیلان گرد آورده است. 
مسئول واحد موسیقی حوزه هنری گیلان گفت: این مجموعه شامل ۱۲۶۰ دقیقه آوا و نوایی است که مردم این سامان، سال‌های سال پست و بلند روزگار خویش را با آن بیان کرده و از این طریق یاد روزهای گذشته را به ثبت رسانده¬اند، تا در روزمرّگی‌های خود با این هنر بومی، خاطرات تلخ و شیرین خود را یادآور شوند. 
کاظمی ادامه داد: این اثر در ابتدا بیش از شش‌هزار دقیقه اثر صوتی ضبط شده از نوازندگان و خوانندگان بومی بود که پس از چندین مرحله بررسی، بخش‌های نامناسب حذف و پالایش و در نتیجه، بخش مطلوب کار توسط کارشناسان موسیقی حوزه هنری شناسایی و با وسواس تفکیک شد. برای طبقه‌بندی محتوای مجموعه حاضر از راهنمایی‌های ارزشمند استاد محمد‌رضا درویشی بهره ‌برده و آواها و نواها براساس موقعیت اجرایی‌شان دسته‌بندی شد.
لازم به توضیح است مراسم رونمایی از مجموعه «آواها و نواهای بومی گیلان» روز سه‌شنبه با حضور رضا مهدوی و هوشنگ جاوید دو تن از پژوهشگران موسیقی کشور ۲۵دی‌ماه از ساعت ۱۶ در رشت – میدان انتظام –سالن پژوهشکده گیلانشناسی دانشگاه گیلان واقع درسلیمانداراب جنب آرامگاه میرزا کوچک برگزار می‌شود.

دسته بندی :  خبرها / موسیقی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید