تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » امیدوارم با افتتاح تالار مرکزی رشت شاهد روزهای خوش در گیلان باشبم

امیدوارم با افتتاح تالار مرکزی رشت شاهد روزهای خوش در گیلان باشبم

Shokohi
Alireza
16 اسفند 1397
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 امیدوارم با افتتاح تالار مرکزی رشت شاهد روزهای خوش در گیلان باشبم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تالار مرکزی با نام رشت در کشور شناخته می‌شود، تصریح کرد: استان گیلان و شهر رشت به فرهیختگی شهره است و فرهنگ و هنر در این دیار سابقه دیرینه دارد و و امیدوارم با افتتاح تالار مرکزی رشت شاهد روزها و برنامه‌های خوش در گیلان باشبم.

به گزارش هنر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، در راستای سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان گیلان، مجتمع فرهنگی و هنری تالار مرکزی شهر رشت، شامگاه چهارشنبه (١٥ اسفند ٩٧) با دستور رئیس جمهور و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

فیروز فاضلی در آئین افتتاح این تالار، ضمن ابراز خرسندی اظهار کرد: پروژه تالار مرکزی رشت وجهه ملی دارد و متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه برای اتمام پروژه تالار مرکزی رشت زحمات زیادی کشیده شد، به همکاری شرکت‌های فرازساز شمال و پارسه هنر به عنوان پیمانکار این پروژه اشاره کرد و افزود: تالار مرکزی رشت بعد از ١٢ سال همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح شد و عدد چهل نشانه کمال است و امیدواریم این تقارن موجب ارتقا و تعالی فرهنگ و هنری گیلان شود.

وی، مؤسسه توسعه فرهنگ و هنر را بهره‌بردار تالار مرکزی رشت دانست و تصریح کرد: افتتاح پروژه تالار مرکزی رشت یکی از آرزوهای گیلان بوده است که در این راستا ٢٩٣ گزارش از روند اجرایی پروژه به وزارتخانه ارائه شده که نتیجه تلاش همکاران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.


فاضلی با تقدیراز همکاران خود در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان که در تکمیل این پروژه نقش خاصی ایفا کردند، گفت: افرادی که در تکمیل پروژه تالار مرکزی رشت سهم داشتند خورشیدسواران هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تالار مرکزی با نام رشت در کشور شناخته می‌شود، تصریح کرد: استان گیلان و شهر رشت به فرهیختگی شهره است و فرهنگ و هنر در این دیار سابقه دیرینه دارد و و امیدوارم با افتتاح تالار مرکزی رشت شاهد روزها و برنامه‌های خوش در گیلان باشبم.

وی، تالار مرکزی رشت را بزرگترین مجتمع فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گیلان دانست و گفت: بالغ بر ٧٠٠ میلیارد ریال اعتبار صرف اجرای این پروژه شده است.

فاضلی اضافه کرد: این تالار در زمینی به مساحت ١٩ هزار مترمربع و زیربنای ١٥ هزار مترمربع شامل سالن موسیقی تخصصی با ظرفیت ٨٠٠ نفر، سالن تخصصی تئاتر با ظرفیت ٢٦٣ نفر، سالن موسیقی سنتی با ظرفیت ١١٦ نفر، سالن ٦٦ نفری تمرین تئاتر، سالن پلاتو، نگارخانه، فضای نمایشگاه، استودیوی ضبط صدا، کتابخانه و مرکر اسناد به بهره‌برداری می‌رسد.

بر اساس این گزارش؛ ساخت تالار مرکزی رشت به عنوان یکی از زیرساخت‌های فرهنگی و با هدف ارائه بستر مناسب برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری از سال ١٣٨٦ آغاز شد و تا سال ٩٢ پیشرفت این پروژه ٦٣ درصد بوده است که پس از کش و قوس بسیار در چله انقلاب با حضور رئیس جمهور و هیئت دولت در گیلان افتتاح شد و یکی از دلایل تأخیر در افتتاح این پروژه ارائه کار با کیفیت ذکر شده است.

عواملی همانند فقدان تأمین اعتبار پروژه، پیچیدگی‌های فنی و رعایت موارد خاص آگوستیکی سالن کنسرت هال در طولانی شدن این پروژه که از پروژه‌های ملی استان گیلان و با نظارت دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است نقش به‌سزایی داشته است.



دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید