تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » ظرفیت پذیرش اماکن اقامتی آستارا چهار هزار گردشگر در روز است

ظرفیت پذیرش اماکن اقامتی آستارا چهار هزار گردشگر در روز است

Shokohi
Alireza
18 اسفند 1397
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 ظرفیت پذیرش اماکن اقامتی آستارا چهار هزار گردشگر در روز است

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا گفت: اماکن اقامتی این شهرستان در ایام نوروز، روزانه ظرفیت پذیرش چهار هزار گردشگر را دارند .
به گزارش هنر گیلان پردل امیری نژاد روز شنبه در جلسه هماهنگی برنامه های فرهنگی و هنری نوروز در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا اظهار داشت: 80 مرکز اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر آماده پذیرایی از گردشگران است. 
وی افزود: این واحدهای اقامتی به علاوه مدارس و کمپینگ ها، مسافر کاشانه ها و مراکز اقامتی دیگر در جذب و ماندگاری بیشتر مسافران نوروزی در آستارا موثر است.
وی خاطرنشان کرد: 15 جاذبه طبیعی، تجاری، تاریخی و مذهبی آستارا نظیر بازار ساحلی، کوهستان حیران، نوار ساحلی دریای خزر و بازارچه ساحلی همه ساله مسافران زیادی را به خود جذب می کنند.
امیری نژاد با بیان این که باید زمینه ماندگاری گردشگران با اجرای برنامه های فرهنگی فراهم شود افزود: دو جشنواره در اسفند و فروردین ماه برگزار خواهد شد.
شاپور تشرینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا گفت: در هفته پایانی اسفندماه برنامه استقبال از بهار با اجرای تکم خوانی، هنرنمایی حاجی فیروز و حمل سفره های هفت سین با لباس های محلی در خیابان های شهر آستارا برگزار خواهد شد.
وی افزود: انتقال فرهنگ نوروز به نسل جوان از هدف های این برنامه هاست و در این راستا از ظرفیت هنرمندان استفاده خواهد شد.
وحید خاصی پور رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا بیان کرد: در هفته نخست فروردین ماه با همکاری سازمان های مردم نهاد، جشنواره بازی های بومی محلی با اجرای موسیقی سنتی در باغ ملی این شهرستان با حضور شهروندان و گردشگران برگزار خواهد شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و مرکز آن سالانه با میزبانی چند میلیون مسافر و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز، جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید