تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » اولین تاکسی تلفنی گردشگری کشور در لاهیجان راه‌اندازی شد

اولین تاکسی تلفنی گردشگری کشور در لاهیجان راه‌اندازی شد

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

اولین تاکسی تلفنی گردشگری کشور در لاهیجان راه‌اندازی شد

اولین واحد تاکسی تلفنی گردشگری در کشور با بیش از ۱۲میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهر لاهیجان افتتاح و راه اندازی شد.             

به گزارش هنر گیلان شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان عصر یکشنبه در مراسم بهره برداری از این واحد در شهر لاهیجان اظهار داشت: در سومین روز هفته جهانی گردشگری در شهرستان لاهیجان یک  واحد بوم گردی ، یک واحد  دفتر خدمات گردشگری و اولین تاکسی تلفنی گردشگری عدالت گستر  به عنوان مهمترین پروژه های گردشگری در شهرستان لاهیجان افتتاح شدند.

وی با اشاره به اهمیت تاکسی های گردشگری در مواجهه به اتباع خارجی افزود: رانندگان  تاکسی های گردشگری  اولین کسانی  هستند که در بدو ورود با مسافران و گردشگران  خارجی روبه رو می شوند و باید به عنوان نیروهای انسانی متخصص و آموزش دیده و صاحب تجربه کافی در برخورد با گردشگر باشند و برخورداری  رانندگان این واحدها  از تجربه و آموزش های لازم  بسیار مهم و ضروری است .

وی از این تاکسی ها به عنوان لوازم گردشگری  یاد و تاکید کرد: گیلان استانی گردشگر پذیر است و باید لوازم آن برای گردشگران  مهیا شود و یکی از مهمترین این لوازم  تاکسی تلفنی گردشگری  و راننده تاکسی است که باید از آموزشبرخودار باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه اولین تاکسی گردشگری گیلان در لاهیجان  با کادر مجرب و طی تمامی دوره های آموزشی راه اندازی شده ، تصریح کرد:  برای اولین بار توانستیم ایده تاکسی تلفنی گردشگری  در سطح کشور را در گیلان و در شهرستان لاهیجان به اجرا درآوریم و امیدوارم که این ایده به خوبی به منصه ظهور برسد و به الگوی خوبی برای دیگر شهرستان ها تبدیل شود.

وی ادامه داد: استان گیلان بویژه شهرستان لاهیجان  از  لحاظ گردشگر پذیری ویژگی خاصی دارند و این تاکسی تلفنی به همین دلیل  به عنوان آزمونه در لاهیجان  راه اندازی شده  تا به عنوان یک  الگوی موفق در  سایر شهرستان ها پیاده شود و گیلان را از سایر استان هایی که رقیب درجذب گردشگر هستند، متفاوت سازد و گردشگرانی که از کشورهای همسایه و منطقه به اینجا سفر می کنند، رضایت کاملی داشته باشند.

مدیر تاکسی تلفنی گردشگری لاهیجان نیز گفت: برای راه اندازی این واحد ۱۲میلیارد ریال سرمایه گذاری  شده و  یکصد دستگاه تاکسی خریداری و مشغول سرویس دهی به گردشگران هستند.

رنجبر خاطرنشان کرد: دوره های آموزش  زبان انگلیسی و عربی برای رانندگان این تاکسی ها  برگزار شده و براساس توافق اداره کل میراث فرهنگی  رانندگان این واحد قرار است در  کلاس های آموزشی  که در استان گذاشته می شود شرکت  نمایند.

 

لاهیجان در شرق استان گیلان واقع است.


به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید