تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » نمایشگاه صنایع دستی آستارا دایر شد

نمایشگاه صنایع دستی آستارا دایر شد

Shokohi
Alireza
27 خرداد 1399
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
نمایشگاه صنایع دستی آستارا برای معرفی پیشینه آن و عرضه تولیدات هنرمندان این رشته به گردشگران، در میدان شهرداری این شهر دایر شد.            
به گزارش هنر گیلان  به نقل از رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا روز سه شنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: هزار هنرمند صنایع دستی در این شهرستان فعالیت می کنند و در این نمایشگاه ۲ روزه، بیش از ۳۰۰ اثر  لباس محلی، عروسک بافی، گلیم و لوازم تزئینی عرضه شده است.
  پردل امیری نژاد افزود: بخشی از درآمد فروش آثار نمایشگاه، به خانوارهای نیازمند اختصاص می یابد و شهروندان و گردشگران با خرید صنایع دستی، در این کار خداپسندانه شریک شوند.
  وی اضافه کرد: نبود بازار دائمی صنایع دستی از دغدغه های هنرمندان است، اما نمایشگاه های تابستانی صنایع دستی در نقاط پرتردد این شهرستان دایر خواهد شد.
  وی گفت: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا با ارائه تسهیلات دارای سود پایین، برای ایجاد کارگاه های کوچک، اشتغالزایی و رونق صنایع دستی تلاش می کند.
   معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا هم گفت: در این شهرستان هنرمندان توانمند صنایع دستی فعالیت می کنند و نبود مکان ثابت عرضه و درآمد ناپایدار از مشکلات آنهاست.
  سامان ساسانیان افزود: آستارا سالانه میزبان چند میلیون مسافر است و باید متناسب با ذائقه گردشگران، برنامه های فرهنگی شایسته ای در آن برگزار شود.

 شهرستان گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید