تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » مجموعه بناهای تاریخی شیلات بندرکیاشهر تبدیل به پارک موزه می شود

مجموعه بناهای تاریخی شیلات بندرکیاشهر تبدیل به پارک موزه می شود

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
بخشدار بندرکیاشهر از راه اندازی پارک موزه در مجموعه بناهای تاریخی شیلات این بخش که قدمتی 150 ساله دارد با هدف توسعه بخش گردشگری خبر داد.            
به گزارش هنر گیلان  حجت حاجی پور امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مقدمات راه اندازی این پارک موزه توسط مراجع اجرایی و قضایی در حال پیگیری است ، افزود: به این منظور کارهای اولیه چون تسطیح و آماده سازی زمین این پارک موزه از سوی شرکت مادر تخصصی ماهیان خاویاری استان و با نظارت اداره صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی در حال انجام است.
  وی روند اجرای این طرح را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: با توجه به قدمت بیش از 150 ساله فعالیت های اداره شیلات در شهر بندرکیاشهر و همچنین وجود ساختمان قدیمی شیلات در این منطقه راه اندازی این موزه می تواند در جذب گردشگران نقشی موثر داشته باشد.
  وی راه اندازی این موزه را از خواسته های مردم این منطقه دانست و گفت: این اقدام موجب بازآفرینی و شناساندن هویت اصلی این منطقه می شود و به نوعی فعالیت های صید و صیادی را در این بخش به نمایش می گذارد.
  حاجی پور در ادامه تاکید کرد: انتظار می رود کلیه متولیان امر حمایت لازم برای تسریع اجرای پروژه پارک موزه بندرکیاشهر داشته باشند.
   گفته وی، ساختمان قدیمی شیلات بندرکیاشهر در حال حاضر فعالیت چندانی نداشته و تنها بخش رستوران آن برای سرویس دهی فعالیت می کند ، ضمن آنکه بصورت مقطعی از این ساختمان برای فیلمبرداری و تولید فیلم استفاده می شود.
  وی یادآور شد: مجموعه ساختمان های شیلات بندرکیاشهر با وسعت حدود هشت هکتار یکی از بناهای زیباست که در مرکز این شهر قرار دارد .
  حاجی پور با بیان اینکه 13بنای این مجموعه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، افزود: خانه های شماره های یک و دو، سردخانه ، مهمان سرا ، شور خانه ، اداری ، و مالی ، صید و خاویار سازی ، نجاری ، سریشم سازی و مانند از جمله بناهای خاص فرهنگی و تاریخی این مجموعه به شمار می روند.
  بخش بندرکیاشهر به عنوان یکی از توابع شهرستان آستانه اشرفیه دارای 32 روستا و حدود 35 هزار نفر جمعیت است،این بخش دارای 37 کیلومتر نوار ساحلی است و صید و صیادی از منابع مهم اقتصادی و درآمدی مردم این منطقه به شمار می رود.
  شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در شرق استان گیلان واقع شده است.
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید