تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » نسخه خطی سرقت شده از کتابخانه لاهیجان به مأخذ بازگشت

نسخه خطی سرقت شده از کتابخانه لاهیجان به مأخذ بازگشت

Shahryar
Shahryar
27 آبان 1394
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 نسخه خطی سرقت شده از کتابخانه لاهیجان به مأخذ بازگشت

 نسخه خطی سرقت شده از کتابخانه لاهیجان، امروز (چهارشنبه) توسط یکی از مفاخر استان گیلان از یک فروشنده در بازارچه اشیای قدیمی خریداری و به مأخذ بازگشت.
 
 
به گزارش هنر گیلان ،  محمدتقی پوراحمد جکتاجی از مفاخر و پژوهشگران گیلان روز چهارشنبه در همایش تجلیل از مفاخر استان بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: نسخه خطی یادشده را به همراه چندین جلد کتاب نفیس دیگر از دست فروشی با ظاهری نامناسب، خریداری کرده که پس از بررسی، متوجه مهر کتابخانه عمومی لاهیجان بر روی یکی از آنان شده و امروز به رسم تحفه آن را به سازمان اسناد و کتابخانه ملی رشت سپردم.
وی همچنین در این مراسم، دو کتاب دیگر شامل یک قرآن خطی به قدمت 220 سال و یک کتاب عربی چاپ سنگی به قدمت حدود 200 سال را در راستای ترویج نسخه های خطی و پاسداشت هویت به سازمان یادشده اهدا کرد.
پوراحمد جکتاجی از مسئولان و متولیان حوزه کتاب و کتاب خوانی نسبت به حفظ آثار رسیده از نیاکان و همچنین کیفیت سازی در حوزه کتاب تاکید کرد و از مردم استان خواست اجازه ندهند اسناد و نسخه های پیشین که نشانی از هویت این سرزمین است، در کنج پستوها اسیر موریانه ها شوند.
محمدتقی پوراحمد جکتاجی نسخه خطی سرقت شده از کتابخانه لاهیجان را سال 1379 از یک دست فروش خریداری کرده بود و امروز در مراسم تجلیل از مفاخر استان، به سازمان اسناد و کتابخانه ملی رشت اهدا کرد.
مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان نیز در این همایش تاکید کرد: مفاخر استان می بایست به عنوان اسطوره های فرهنگی به جامعه معرفی شوند.
حسین عباس نژاد کارسیدانی موازی کاری در مسایل اداری را مطلوب ندانست و افزود: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، همه می بایست همگام شوند و این سازمان مستثنی نیست.
همایش تجلیل از مفاخر و نویسندگان گیلان از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان با حضور جمعی از مدیران، مفاخر، نویسندگان و پژوهشگران استان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در رشت برگزار شد.
در این همایش از محمدتقی پوراحمد جکتاجی بعنوان پژوهشگر عرصه مطبوعات، فرامرز طالبی پژوهشگر حوزه سینما و تئاتر و هوشنگ عباسی پژوهشگر و نویسنده حوزه گیلانشناسی و نهضت جنگل تجلیل و یاد استاد فرض پور ماچیانی و افشین پرتو از مفاخر زنده یاد استان گرامی داشته شد./ایرنا

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید