تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » صندوق تسهیلات هنرمندان صنایع دستی آستارا ایجاد می‌شود

صندوق تسهیلات هنرمندان صنایع دستی آستارا ایجاد می‌شود

Shokohi
Alireza
04 مرداد 1399
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
سرپرست فرمانداری آستارا گفت: تشکیل صندوق پس‌انداز و تسهیلات خرد برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و توانمندی و بهبود اقتصاد خانواده‌های آنها ضروری است و دستگاه‌های مرتبط در این خصوص اقدام کنند.             
به گزارش هنر گیلان  رضا جمشیدی روز شنبه در بازدید از تعدادی از خانواده های گلیم باف روستای عنبران آستارا اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری بخشداری مرکزی و دهیاری و شورای اسلامی عنبران برای تشکیل صندوق همکاری کنند و مشارکت گروهی، اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و تقویت پس اندازهای خرد خانوارهای روستایی از هدف های آن است.
  وی بیان کرد: عنبران به عنوان روستای گلیم ایران به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی شده است و در صورت موافقت، زمینه توسعه و آبادانی همه جانبه روستا فراهم خواهد شد.
  وی ادامه داد: ۶۰۰ خانوار گلیم باف در روستای عنبران فعالیت می کنند و بیمه خانواده های هنرمندان صنایع دستی و طراحی و نصب مجسمه یک هنرمند صنایع دستی در ورودی روستا ضروری است.
  سرپرست فرمانداری آستارا گفت: هنرمندان صنایع دستی با خلاقیت برای معرفی فرهنگ بومی به نسل های آینده می کوشند و با در نظر گرفتن شعار سال، باید از تولید آثار فرهنگی فاخر حمایت کنیم.
  وی ادامه داد: دولت با ارائه تسهیلات مشاغل خانگی و طرح های پشتیبان از هنرمندان صنایع دستی حمایت می کند و فعالان صنایع دستی با بازاریابی به رونق این حوزه کمک کنند.
  پردل امیری نژاد رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا هم گفت: در سال گذشته ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌ بهره با بازپرداخت سه ساله به ۱۲ هنرمند گلیم‌ باف پرداخت و برای ۶۰ نفر شغل ایجاد شد.
  آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و بیش از هزار هنرمند در ۱۵ رشته صنایع دستی در آن فعالیت می کنند و روستای عنبران بخش مرکزی آن به لحاظ کثرت تولید گلیم به دهکده صنایع دستی مشهور است.
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید