تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » شاه محمدی خبر داد: تبدیل روستای عنبران آستارا به دهکده صنایع دستی غرب گیلان

شاه محمدی خبر داد: تبدیل روستای عنبران آستارا به دهکده صنایع دستی غرب گیلان

Shokohi
Alireza
24 بهمن 1394
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

شاه محمدی خبر داد: تبدیل روستای عنبران آستارا به دهکده صنایع دستی غرب گیلان

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: روستای عنبران آستارا به دهکده صنایع دستی غرب استان گیلان تبدیل شده است.
 به گزارش هنر گیلان، «سلمان شاه محمدی» در سفر خود به شهرستان مرزی بندر آستارا و بازدید از روستای عنبران بخش مرکزی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روستای عنبران به دلیل داشتن هنرمندان متعدد، نقش ویژه ای را در مقوله صنایع دستی استان گیلان ایفا می کند.

وی ادامه داد: فعالیت هنرمندان گلیم باف و جاجیم باف در این روستا سبب شده است تا این منطقه به دهکده صنایع دستی در غرب استان گیلان تبدیل شود.

شاه محمدی در بخش پایانی سخنان خود از دو روستای قاسم آباد علیا و قاسم آباد سفلی از توابع شهرستان رودسر سخن گفت و افزود: این دو روستا به دلیل بافت چادر شب و لباس شب بافی در شرق گیلان به دهکده صنایع دستی شرق استان گیلان مبدل شده اند.

به گزارش ایسنا،در روستای عنبران آستارا بالغ بر هفتصد نفر به هنر گلیم بافی، جاجیم بافی و قالی بافی مشغول هستند که دست بافته های خود را در قالب نمایشگاه های فصلی و موقت صنایع دستی به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی عرضه می کنند.

نبود بازار و نمایشگاه دایمی صنایع دستی در شهرستان مرزی و توریستی بندر آستارا که نام آن در میان 20 شهر گردشگر پذیر کشور قرار گرفته و علاوه بر گردشگران داخلی، سالانه حدود 800 هزار نفر متردد داخلی و خارجی از مرز زمینی آن عبور می کنند، از مهمترین کاستی های فعالان هنر و صنایع دستی در شهرستان می باشد که تاکنون هیچ تدبیری برای آن اندیشیده نشده است.
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید