تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » «سینما هنر» موسسه ایماژ ؛ دو فیلم مستند با موضوع «نقاشی قهوه خانه ای» در رشت اکران می شود

«سینما هنر» موسسه ایماژ ؛ دو فیلم مستند با موضوع «نقاشی قهوه خانه ای» در رشت اکران می شود

Shokohi
Alireza
26 شهریور 1399
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
فیلم های مستند «خیالی ساز» و «خیالی سازی» با موضوع «نقاشی قهوه خانه ای» در قالب طرح سینما هنر موسسه ایماژ، فردا در رشت اکران می شود.                

 به گزارش هنر گیلان  به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، نماینده مدیرکل در امور شهرستان رشت با اعلام این خبر، افزود: «سینما هنر» این هفته به دبیری دکتر مهرداد پورعلم و به همت موسسه فرهنگی و هنری ایماژ در کنار پخش دو فیلم مستند «خیالی ساز» ساخته گیتی باقری و «خیالی سازی» ساخته سعید شاه‌حسینی، از زندگی و کار نقاشان قهوه‌خانه، میزبان استاد جعفر لشگری از بازماندگان نقاشی قهوه‌خانه است.

سعید طاهری تصریح کرد: این برنامه روز چهارشنبه 26 شهریورماه 99 از ساعت 6 عصر با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در موسسه فرهنگی و هنری چند منظوره ایماژ واقع در خیابان مطهری – کوچه مطهر – جنب بانک قوامین برگزار خواهد شد.


وی اظهار کرد: نقاشی قهوه‌خانه گونه‌ای از نقاشی ایرانی است که ریشه در سنت خیالی‌سازی هنرمندان ایرانی دارد؛ این شیوه با جنبش مشروطیت اوج گرفت و تجلی‌گاه مضمون‌های میهنی و مذهبی شد. استادانی چون حسین قوللر آغاسی و محمد مدبر با همراهی نقال‌ها و پرده‌خوان‌ها این هنر مردمی را چنان رونقی بخشیدند که پس از آنها الهام‌بخش هنرمندان نوگرا در جست‌وجوی هنر ایرانی گشت.



طاهری تأکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا این برنامه با رعایت پروتکل های بهداشتی و ظرفیت محدود اجرا می شود که همراه داشتن ماسک برای کلیه شرکت کنندگان الزامی است.

نماینده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در امور شهرستان رشت اضافه کرد: علاقه مندان برای شرکت در این نشست می توانند با شماره تلفن های 09916423848 – 32324410- 013 تماس حاصل نمایند.

دسته بندی :  خبرها / سینما و تئاتر
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید