تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » بنیاد ملی میرزا کوچک‌خان در گیلان ایجاد می‌شود

بنیاد ملی میرزا کوچک‌خان در گیلان ایجاد می‌شود

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

بنیاد ملی میرزا کوچک‌خان در گیلان ایجاد می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در یازدهمین همایش روحانی شهید میرزاکوچک جنگلی از تاسیس بنیاد ملی «میرزا کوچک خان جنگلی» در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش هنر گیلان، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان دکتر فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در یازدهمین همایش روحانی شهید میرزاکوچک جنگلی که در مجتمع فارابی اداره فرهنگ  و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا برگزار شد، با بیان اینکه حرکت میرزاکوچک مبتنی بر اسلام‌گرایی بوده است، اظهار کرد: میرزا کوچک جنگلی هویت استان گیلان است، به هر میزان که این هویت برای جامعه هدف، جوانان و نوجوانان بازگو شود ارزشمند خواهد بود؛ چرا که افراد با هویت خود زنده هستند و مفاخر نیز سبب هویت‌بخشی به جامعه می‌شوند.

وی به برگزاری همایش‌های مختلف به نام میرزا در استان اشاره کرد و افزود: نسل امروز باید با اهداف بزرگانی چون میرزا کوچک جنگلی بیش از پیش آشنا شوند.

فاضلی ضمن قدردانی از مسئولین شهرستان برای برگزاری یازدهمین همایش میرزا کوچک جنگلی در صومعه‌سرا، خاطرنشان کرد: بنا است بنیاد ملی میرزاکوچک جنگلی در گیلان  ایجاد شود که با اجرای این مهم می‌توانیم در تمامی شهرستان‌ها برنامه‌های عمیقی در راستای تبیین جایگاه میرزا انجام دهیم.

وی بر لزوم توجه و ضرورت نشر آثاری در ارتباط با بزرگانی چون میرزا کوچک خان تاکید کرد و گفت: هویت‌های ملی را می‌توان با کمک هنرهای هفتگانه و قلم معرفی و تقویت کرد،  تاکنون بالغ بر ٢٠٠جلد کتاب به طور مستقیم و با اشاره به موضوع "قیام جنگل" به چاپ رسیده است و این حالیست که می‌توان نهضت جنگل را از جوانب مختلف بررسی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان به قدمگاه و ساخت یادمان میرزا در روستای سیاه درویشان صومعه‌سرا اشاره و اظهار کرد: این قدمگاه یک نمایه از نهضت جنگل و اولین مکان بیعت یاران میرزا است که با کمک مسئولین محلی و شهرستانی می‌توان موجبات توسعه و معرفی بیشتر این مکان را فراهم کرد.

در حاشیه این همایش نمایشگاه اسناد، ادوات، ابزارآلات، تمبر و مکتوبات تاریخی نهضت جنگل شامل  ٧٠جلد کتاب مربوط به نهضت جنگل، شماره‌هایی از روزنامه جنگل، ١٠٠تمبر، ٥٠سند از نظمیه رشت به تهران در نگارخانه استاد عباسیه کهن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا افتتاح شد.

لازم بذکر است، مجموعه تمبرهای دوران جنگل نیز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و مسئولین شهرستان صومعه‌سرا رونمایی شد.

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید