تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » دو کتاب‌ توسط حوزه هنری گیلان رونمایی می‌شود

دو کتاب‌ توسط حوزه هنری گیلان رونمایی می‌شود

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

دو کتاب‌ توسط حوزه هنری گیلان رونمایی می‌شود


مسئول روابط عمومی حوزه هنری گیلان گفت: کتاب‌های «گاه شمار نهضت جنگل » و «نمایندگان گیلان از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی» رونمایی می‌شود.

به گزارش هنر گیلان، علیرضا کاظمی مسئول روابط عمومی حوزه هنری گیلان از رونمایی کتاب‌های «گاه شمار نهضت جنگل »(1300-1294) و « نمایندگان گیلان از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی» در پژوهشکده گیلان‌شناسی دانشگاه گیلان خبر داد.

وی ادامه داد:کتاب‌های «گاه شمار نهضت جنگل»(1300-1294) با کوشش دکتر هومن یوسفدهی و « نمایندگان گیلان از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی» نوشته محمدتقی پوراحمد جکتاجی و دکتر هومن یوسفدهی است که به همت حوزه هنری گیلان توسط انتشارات فرهنگ ایلیا منتشر شده است .

کاظمی افزود:کتاب «گاه شمار نهضت جنگل»، گاه‌شمار رویدادهایی است که مقارن با نهضت جنگل در گیلان، ایران و جهان به وقوع پیوسته و به زعم گردآورنده، بر کم و کیف اقدامات موافقان و مخالفان این نهضت و روند حوادث تاریخی آن دوران موثر بوده است.

وی اظهار کرد: کتاب «گاه شمار نهضت جنگل» نخستین کتابی است که رخدادهای این نهضت را به صورت پشت سر هم و با تاریخ دقیق و عکس که از پژوهش‌های میدانی و منابع مختلف به دست آمده در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

مسئول روابط عمومی حوزه هنری گیلان در خصوص کتاب «نمایندگان گیلان از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی» گفت: از نظر ترکیب سیاسی و اجتماعی، بیشتر این نمایندگان وابسته به دولت و دربار و تعداد کمی مردمی بودند. از این میان برخی نمایندگان خدمات شایانی ارایه دادند ولی اغلب به محض راهیابی به مجلس و برخورداری از موقعیت و مزایای حاصل از آن، تنها به حفظ موقعیت خود بسنده کرده و تابع قدرت بودند؛ این کتاب مروری بر کارنامه زندگی آنان است.

وی گفت: این کتاب مشتمل برچند بخش است که در بخش نخست،به معرفی ادوار قانونگذاری و در بخش دوم، اطلاعات نسبتا کاملی از نمایندگان این مجالس را در بر دارد. همچنین در بخش سوم این کتاب، برخی نطق‌های مهم نمایندگان گیلان، که در مشروح مذاکرات مجلس شورای ملی آمده بود، اضافه شده است.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید