تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: باعرضه کنندگان نسخه های تغییر یافته بازی های رایانه ای برخورد می شود

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: باعرضه کنندگان نسخه های تغییر یافته بازی های رایانه ای برخورد می شود

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: عرضه‌کنندگان نسخه‌های تغییریافته بازی‌های «دارای پروانه انتشار» علاوه بر آن درگاه های آنها با همراهی سایر نهادهای نظارتی از دسترس خارج می‌شوند، مشمول برخوردهای قانونی می شوند.            
به گزارش هنر گیلان   سید امیر مصباح روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درگاه‌های عرضه‌کننده بازی‌های رایانه‌ای، برای جمع‌آوری و حذف بازی‌های غیرمجاز و تغییریافته (مادسازی شده MOD) تنها تا پایان آذرماه ۱۳۹۹ فرصت دارند.
وی با تأکید بر اینکه  صیانت از آثار سینمایی  در سایه فرهنگ سازی محقق می شود، گفت: اگر چه قائل به انجام اقدامات سلبی نیستیم اما  از آنجا که درآمد بازی‌های تولید ملی از فروش و هیجان رقابت این نرم‌افزارها و ابزارهای داخلی‌ آن تامین ‌می‌شود در صورت بی توجهی، متخلفان مشمول برخورد قانونی می شوند.
مصباح بیان کرد: ارائه نسخه‌های تقلبی بازی‌های برخط و استفاده افراد متخلف از این بازی‌ها و حساب‌های کاربری مربوطه ضررهای هنگفتی به صنعت بازی‌های رایانه‌ای وارد کرده و ثمره تلاش بازی‌سازان را با قیمتی ارزان و به کام سودجویان در دسترس عموم قرار داده‌ است.
وی اظهار داشت: اقدام یاد شده با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی از ابتدای دی ماه ۱۳۹۹ اجرایی می شود.
 مصباح با اشاره به برگزاری کارگاه یک روزه صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری با حضور روسای شهرستانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ماه های اخیر گفت: در حوزه صیانت از آثار هنری و سینمایی نیز باید برنامه ریزی ها کاربردی و عملی باشد و معتقدیم در حوزه رعایت قانون کپی رایت آثار هنری به جای اقدامات سلبی باید فرهنگ اغنایی و ایجابی در میان مردم تقویت شود.
وی ادامه داد: بازی‌سازان برای گزارش انتشار بازی‌ تغییر یافته خود و همچنین گیمرها و عموم مردم برای ارسال گزارش‌ها و درخواست برخورد با عرضه‌کنندگان متخلف می‌توانند مراتب را با ذکر مشخصات بازی و نشانی آن برروی درگاه عرضه‌کننده به پست الکترونیک ستاد ساماندهی بازار بازی‌های رایانه‌ای به نشانی Rasad@ircg.ir ارسال کنند.
معاون هنری و امور سینمایی گیلان تصریح کرد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مرجع صدور پروانه انتشار بازی‌ها بوده و این دست اقدامات صرفا شامل بازی‌های دارای پروانه انتشار می‌شود؛ چنانچه بازی‌سازانی که بازی‌شان مشمول موارد تخلف شده، تمایل به بهره‌برداری از خدمات حمایتی-نظارتی بنیاد دارند در اسرع وقت درخواست‌های خود برای دریافت پروانه انتشار را به نشانی Nezarat@ircg.ir ارسال کنند.
مصباح بیان کرد: سواد بازی بخشی از سواد رایانه‌ای در استفاده از برنامه‌ها و نرم‌ افزارهای کاربردی محسوب می شود که به ارتقاء سطح آگاهی و میزان توانایی و توانمندی فرد در استفاده از بازی های رایانه ای و درک نحوه کار با آنها منجر می شود؛ لذا از پدران و مادران گیلانی می خواهیم سواد رایانه ای خویش را با بهره گیری از کار گاه های آموزشی متعدد در این زمینه ارتقاء بخشند و به جای محدود کردن فرزندان در بهره گیری از تکنولوژی به درستی آنان را هدایت نمایند تا جامعه ای روشن تر، شادتر و علمی تر داشته باشیم.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید