معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: باعرضه کنندگان نسخه های تغییر یافته بازی های رایانه ای برخورد می شود
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشدهاید
![](/uploads/posts/2020-12/thumbs/1607161695_157750424.jpg)
به گزارش هنر گیلان سید امیر مصباح روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درگاههای عرضهکننده بازیهای رایانهای، برای جمعآوری و حذف بازیهای غیرمجاز و تغییریافته (مادسازی شده MOD) تنها تا پایان آذرماه ۱۳۹۹ فرصت دارند.
وی با تأکید بر اینکه صیانت از آثار سینمایی در سایه فرهنگ سازی محقق می شود، گفت: اگر چه قائل به انجام اقدامات سلبی نیستیم اما از آنجا که درآمد بازیهای تولید ملی از فروش و هیجان رقابت این نرمافزارها و ابزارهای داخلی آن تامین میشود در صورت بی توجهی، متخلفان مشمول برخورد قانونی می شوند.
مصباح بیان کرد: ارائه نسخههای تقلبی بازیهای برخط و استفاده افراد متخلف از این بازیها و حسابهای کاربری مربوطه ضررهای هنگفتی به صنعت بازیهای رایانهای وارد کرده و ثمره تلاش بازیسازان را با قیمتی ارزان و به کام سودجویان در دسترس عموم قرار داده است.
وی اظهار داشت: اقدام یاد شده با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی از ابتدای دی ماه ۱۳۹۹ اجرایی می شود.
مصباح با اشاره به برگزاری کارگاه یک روزه صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری با حضور روسای شهرستانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ماه های اخیر گفت: در حوزه صیانت از آثار هنری و سینمایی نیز باید برنامه ریزی ها کاربردی و عملی باشد و معتقدیم در حوزه رعایت قانون کپی رایت آثار هنری به جای اقدامات سلبی باید فرهنگ اغنایی و ایجابی در میان مردم تقویت شود.
وی ادامه داد: بازیسازان برای گزارش انتشار بازی تغییر یافته خود و همچنین گیمرها و عموم مردم برای ارسال گزارشها و درخواست برخورد با عرضهکنندگان متخلف میتوانند مراتب را با ذکر مشخصات بازی و نشانی آن برروی درگاه عرضهکننده به پست الکترونیک ستاد ساماندهی بازار بازیهای رایانهای به نشانی Rasad@ircg.ir ارسال کنند.
معاون هنری و امور سینمایی گیلان تصریح کرد: بنیاد ملی بازیهای رایانهای مرجع صدور پروانه انتشار بازیها بوده و این دست اقدامات صرفا شامل بازیهای دارای پروانه انتشار میشود؛ چنانچه بازیسازانی که بازیشان مشمول موارد تخلف شده، تمایل به بهرهبرداری از خدمات حمایتی-نظارتی بنیاد دارند در اسرع وقت درخواستهای خود برای دریافت پروانه انتشار را به نشانی Nezarat@ircg.ir ارسال کنند.
مصباح بیان کرد: سواد بازی بخشی از سواد رایانهای در استفاده از برنامهها و نرم افزارهای کاربردی محسوب می شود که به ارتقاء سطح آگاهی و میزان توانایی و توانمندی فرد در استفاده از بازی های رایانه ای و درک نحوه کار با آنها منجر می شود؛ لذا از پدران و مادران گیلانی می خواهیم سواد رایانه ای خویش را با بهره گیری از کار گاه های آموزشی متعدد در این زمینه ارتقاء بخشند و به جای محدود کردن فرزندان در بهره گیری از تکنولوژی به درستی آنان را هدایت نمایند تا جامعه ای روشن تر، شادتر و علمی تر داشته باشیم.