تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » برندگان مسابقه عکاسی من و کتابم در آستارا تجلیل شدند

برندگان مسابقه عکاسی من و کتابم در آستارا تجلیل شدند

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
برگزیدگان مسابقه عکاسی من و کتابم طی آئینی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور جمعی از مسئولان و اعضای سازمان‌های مردم نهاد در آستارا معرفی و تجلیل شدند.            
به گزارش هنر گیلان   فرماندار آستارا عصر یکشنبه در این آئین در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان گفت: مشارکت اقشار مردم در حوزه های فرهنگی و اجتماعی باعث توسعه و پیشرفت می شود و این نوع مشارکت در قالب سمن ها تعریف شده است.
  عباس صابر اظهار کرد: توسعه اجتماعی آستارا با مشارکت سمن ها امکانپذیر است و اداره ها از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده کنند و در دوران کرونا نقش سمن ها در کمک های مومنانه و برنامه های مختلف مجازی ارزشمند است.
  وی بیان کرد: در هر جامعه ‌ای که مردم به امور آن احساس مسئولیت داشته باشند، توسعه روی خواهد داد و باید به دنبال افزایش کمی و کیفی حضور مردم در امور مختلف جامعه باشیم.
  فرماندار آستارا گفت: اداره های متولی فرهنگ، برنامه مدونی برای ترویج کتابخوانی داشته باشند و با توجه به نبود کتابفروشی جامع در این شهرستان، از بخش خصوصی برای راه اندازی کتابفروشی حمایت می کنیم.
  صابر افزود: اجرای برنامه های فرهنگی و هنری برای ترویج فرهنگ مطالعه ضروری است و اهمیت دادن به کتاب و کتابخوانی بخصوص بین نونهالان و نوجوانان موجب توسعه فرهنگی می شود و مسئولان در این باره فعالیت کنند.
  وحید خاصی پور رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا هم اظهار کرد: ۶ سازمان مردم نهاد زیر نظر این اداره فعالیت می کنند و سمن پویندگان آرمان شهر با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی جزو سمن های فعال این شهرستان و استان است.
  وی ادامه داد: امسال چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی برای طرح های خودکفایی و مشاغل خانگی به جوانان عضو سازمان های مردم نهاد آستارا پرداخت شده است.
  یوسف هدایتی مسئول سمن پویندگان آرمان شهر آستارا هم گفت: مسابقه عکاسی من و کتابم با همکاری فرمانداری، اداره ورزش و جوانان، اداره کتابخانه های عمومی و سمن پویندگان آرمان شهر برگزار شد و حدود ۱۰۰ اثر از استان های گیلان و تهران در موضوعات کتابخانه‌های شخصی، تجربیات خوانش کتاب، خانواده کتابخوان، ایستگاه مطالعه، کتابخانه مدارس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبیرخانه مسابقه ارسال شده بود.
  وی افزود: آثار احمدرضا کریمی از تهران و بهاره رفیعی پور و آمیتیس حسن زاده از آستارا به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و ۱۰ عکاس راه یافته به مرحله نهایی این مسابقه نیز با دریافت لوح تجلیل شدند.
  شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و چهار کتابخانه آن، از ۶۰ هزار نسخه کتاب و بیش از ۲ هزار عضو برخوردار است.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید