تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » همزمان با برگزاری ششمین جایزه ملی فیروزه؛ پوستر اولین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی گیلان رونمایی شد

همزمان با برگزاری ششمین جایزه ملی فیروزه؛ پوستر اولین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی گیلان رونمایی شد

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
پوستر اولین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان گیلان، همزمان با برگزاری ششمین جایزه ملی فیروزه، امروز (۲۴ دی) در رشت رونمایی شد.                                                 
به گزارش هنر گیلان   به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی بعد از ظهر امروز (چهارشنبه، 24 دی) در حاشیه رونمایی از این پوستر اظهار کرد: نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان گیلان در سه بخش «عروسک»، «نوشت‌افزار» و «طرح و بسته‌بندی کالاهای فرهنگی» همزمان با ششمین جایزه ملی فیروزه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره با هدف ترویج تولید و مصرف کالاهای فرهنگی ایرانی اسلامی و با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام و فرهنگ گیلانی برگزار می‌شود، در خصوص بخش‌های جشنواره استانی تصریح کرد: بخش «عروسک» در قالب فرم و روایت اثر؛ «نوشت‌افزار» حاوی تصاویر، نقوش و نمادهای فرهنگی استان گیلان؛ و «طرح و بسته‌بندی کالاهای فرهنگی» شامل ایده‌ها و تولیدات عرضه شده در بسته‌بندی محصولات فرهنگی و هنری قرار گرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه آثار ارسالی باید مبتنی بر مؤلفه‌های فرهنگ بومی استان باشد، اضافه کرد: هیچ محدودیتی برای تعداد ارسال اثر از سوی شرکت کنندگان در این جشنواره وجود ندارد.
فاضلی با تأکید بر اینکه آثار ارسالی شرکت کنندگان در سه بخش کودک، نوجوانان و بزرگسال قابل پذیرش است، بیان کرد: امکان ارسال اثر با موضوعات ملی نیز فراهم شده است.
وی افزود: تندیس و لوح تقدیر به آثار برگزیده و جایزه نقدی 30 ، 20 و 10 میلیون ریالی به‌ترتیب به نفرات اول تا سوم هر بخش اهدا خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به انتشار فراخوان ارسال آثار از ۱۵ دی‌ماه جاری، ادامه داد: تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان استان تا پایان بهمن‌ماه امسال فرصت دارند از طریق سامانه برخط جشنواره فیروزه به‌نشانی https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir (بخش استان گیلان) برای ثبت‌نام و شرکت در این رخداد فرهنگی اقدام کرده و آثار خود را به‌صورت گروهی یا انفرادی به دبیرخانه جشنواره در رشت ارسال کنند.
فاضلی با بیان اینکه داوری و ارزیابی آثار نیز از یکم تا پنجم اسفندماه انجام خواهد شد، گفت: آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره فیروزه نیز دهم اسفندماه ۹۹ به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای جشنواره مراجعه و یا با شماره 01333226413 - داخلی 237 تماس برقرار نمایند، اضافه کرد: همچنین نشانی دبیرخانه اولین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان گیلان برای ارسال اصل آثار، واقع در رشت، ابتدای خیابان سعدی، مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص)، طبقه دوم، اتاق 204 (کد پستی 4138675341) می‌باشد.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید