تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » پویش مجازی «اعتماد بیدار» در گیلان؛ باید اعتماد اجتماعی را ارتقا داد

پویش مجازی «اعتماد بیدار» در گیلان؛ باید اعتماد اجتماعی را ارتقا داد

Shokohi
Alireza
19 بهمن 1399
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال خاتم‌الانبیا(ص) گیلان از برگزاری پویش مجازی «اعتماد بیدار» در استان با هدف ارتقای اعتماد اجتماعی در دو بخش اعتماد نهادی و اعتماد بین فردی خبر داد.      

به گزارش هنر گیلان  به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، شبنم جلالت با بیان اینکه برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از ارکان مهم جریان تولید و مصرف در کشور است، برگزاری پویش مجازی «اعتماد بیدار» را مورد اشاره قرار داد و گفت: پویش‌های تولید محتوا ابزاری برای عمومی‌سازی تولید محتوای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و تاثیرگذاری بر فرهنگ عمومی است.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال خاتم‌الانبیا(ص) رشت افزود: این نوع پویش‌ها با برجسته کردن موضوعات و محورهای مدنظر خود در میان کاربران فضای مجازی این فرصت را فراهم می‌کنند که کاربران تولیدات فرهنگی خود را با رویکرد مسئله محور خلق کرده و در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

وی با بیان اینکه اعتماد شالوده زندگی اجتماعی است که کمرنگ شدن آن آسیب‌های بسیاری به همراه دارد اظهارداشت: پویش اعتماد_ بیدار با هدف ارتقای اعتماد اجتماعی در راستای تولید و تقویت مهم‌ترین سرمایه اجتماعی است که اهمیت آن در روابط بین فردی، اقتصادی، سیاسی و سازمانی بسیار مورد توجه است.

جلالت تعالی و شکوفایی ابعاد وجودی انسان را در پرتو زندگی اجتماعی و پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: امروزه با تغییرات پرشتاب در جوامع و پیچیدگی بیشتر نهادها شاهد افزایش ابهام، ناشناختگی و غریبه شدن در محیط اجتماعی هستیم که ضرورت توجه به اعتماد اجتماعی و نقش آن در حیات اجتماعی به واقعیتی جدی تبدیل شده است و تلاش در جهت ارتقای اعتماد اجتماعی در زمره وظایف نهادهای فرهنگی و اجتماعی و رسالت آحاد جامعه است.

وی اعلام کرد: این پویش با هدف ارتقای اعتماد اجتماعی در دو بخش اعتماد نهادی و اعتماد بین فردی برگزار می‌شود.

مدیر مجتمع دیجیتال فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعتماد به خانواده و آشنایان و اعتماد به همشهریان، هموطنان و سایر مردم را دو محور بخش اعتماد فردی دانست و بیان کرد: اعتماد به نهادهای آموزشی، سازمان های دولتی، مذهبی و اقتصادی چهار محور بخش اعتماد نهادی است.

وی قالب‌های تولید محتوای این پویش را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ویدئو، تصویر، متن و صوت از قالب‌های مذکور هستند افزود: فیلم کوتاه، موشن گرافیک و انیمیشن در بخش ویدئو، عکس، پوستر، اینفوگرافی، نقاشی و کارتن در بخش تصویر مورد توجه هستند.

به گفته جلالت یادداشت، قطعه ادبی، دلنوشته و داستانک و همچنین پادکست و انواع فایل‌های صوتی از محورهای بخش متن و صوت هستند.

مجری پویش مجازی اعتماد بیدار در گیلان تاکید کرد: در تلاشیم در این پویش با استفاده از ابزارهای فضای مجازی و زبان امروز تعاملات انسانی، حرکتی مثبت در راستای ارتقای اعتماد اجتماعی شکل گیرد.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را ۳۰ بهمن اعلام کرد و بیان داشت: شناسایی طرح و ایده جدید برای افزایش اعتماد اجتماعی با بهره‌گیری از نوآوری و خلاقیت و همچنین استعدادهای جوان فرهنگی فعال در فضای مجازی از دیگر اهداف برگزاری پویش است.

جلالت با بیان اینکه خلاقیت، بیشترین بازنشر و دیده شدن از مهم‌ترین ملاک آثار برگزیده است اذعان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در پویش باید آثار خود را با هشتگ اعتماد_بیدار در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های نشر محتوا بارگذاری کرده و لینک آن را به دبیرخانه پویش  guilanpuyesh.ir ارسال کنند.

وی با تصریح اینکه به پرمخاطب‌ترین آثار تندیس پویش و جوایزی اهدا می‌شود متذکر شد: اعتماد تکیه‌گاه زندگی است و باید با اعتمادی بیدار، استوار زنده نگه داشته شود.

جلالت با بیان اینکه این پویش با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و مجتمع دیجیتال خاتم الانبیا برگزار می‌شود، اعلام کرد: اختتامیه این پویش اسفند ماه امسال در رشت برگزار می‌شود.

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید