تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » " رشت، ساغریسازان، کوچه بلورچیان" وارد بازار نشر شد

" رشت، ساغریسازان، کوچه بلورچیان" وارد بازار نشر شد

Shokohi
Alireza
19 بهمن 1399
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
" آدم توی سرم از خواب می پرد. دلش تند تند می زند. تلفن جیغ کشیده. می گویم بخواب. این بازی تو نیست. تلفن همیشه آهوجان را صدا می زند. آدم توی سرم می خوابد."            
به گزارش هنر گیلان   این بخشی از مجموعه داستان " رشت، ساغریسازان، کوچه بلورچیان" نوشته شهلا شهابیان است. 
  این نویسنده و مدرس داستان نویسی با اشاره به این که داستان ها در طول یک دهه نوشته شده اند گفت: مجموعه شامل ۱۱ داستان کوتاه با تم اجتماعی است اما موضوعات آنها متفاوت و در حوزه ادبیات رئالیستی ، فانتزی ، بومی و فرا داستان قرار می گیرند.
  از این نویسنده پیش تر مجموعه داستان " به یک چیز خوب فکر کن" و رمان " بوی برف" به چاپ رسید که " بوی برف" در دو جایزه ادبی " هفت اقلیم " و رمان متفاوت" واو" به مرحله نهایی راه یافت و از سوی انتشارات ققنوس در چند دوره نمایشگاه فرانکفورت در کشور آلمان حضور داشت.
  شهابیان در باره مجموعه داستان و رمانی که این روزها در حال بازنویسی آنهاست افزود : امیدوارم تا پایان سال کار نوشتن رمان نیز به پایان برسد اما در مورد مجموعه داستان هنوز مطمئن نیستم .
  شهلا شهابیان متولد ۱۳۳۸ و دارای تحصیلات کارشناسی در رشته زیست‌شناسی و ساکن استان گیلان است.
  در سال ۸۷ داستان «درد» از او در هفتمین دوره‌ی جایزه‌ی ادبی هدایت جزء چهار داستان برگزیده اعلام شد و در آخرین روزهای اسفند سال ۸۸ مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه او به نام " به یک چیز خوب فکر کن" منتشر شد. از دیگر فعالیت های ادبی این نویسنده و مدرس داستان نویسی می توان به دبیری  سه دوره جایزه ادبی " بیژن نجدی" و  گردآوری مجموعه داستان های برگزیده این جشنواره با نام " یوزپلنگانی که با او می دوند" و آماده سازی یک مجموعه داستان از کودکان و نوجوانان شرکت کننده در کارگاه " نویسندگی خلاق" به نام " لی لی روی ماه" اشاره کرد.
  مجموعه داستان های " رشت،ساغریسازان،کوچه بلورچیان" و " لی لی روی ماه" را انتشارات " حس آخر" ناشر مجموعه داستان های برگزیده دومین و سومین دوره جایزه ادبی بیژن نجدی به بازار کتاب عرضه خواهد کرد.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید