تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » معاون هنری ارشاد اسلامی گیلان عنوان کرد فروش بالغ بر ۱۶۰۰ بلیت جشنواره فیلم فجر در گیلان تاکنون/ تهیه کنندگان چراغ سینما را روشن کنند

معاون هنری ارشاد اسلامی گیلان عنوان کرد فروش بالغ بر ۱۶۰۰ بلیت جشنواره فیلم فجر در گیلان تاکنون/ تهیه کنندگان چراغ سینما را روشن کنند

Shokohi
Alireza
20 بهمن 1399
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
معاون هنری ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه از ۱۵ لغایت ۱۸ بهمن ماه ۸۷۵ نفر از فیلم های جشنواره فجر دیدن کردند، متذکر شد: از آغاز فروش بلیت فیلم های جشنواره تاکنون ۱۶۶۳ نفر اقدام به خرید بلیت کردند که این آمار لحظه به لحظه در حال افزایش است.                                
به گزارش هنر گیلان   سید امیر مصباح در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری همزمان بزرگترین رویداد سینمایی سال کشور در استان گیلان، اظهار کرد: تمامی ۱۶ فیلم بخش مسابقه ایران «سودای سیمرغ» سی ونهمین جشنواره فیلم فجر از ۱۵ لغایت ۲۲ بهمن‌ماه جاری در سینما ۲۲ بهمن رشت در حال اکران است.
وی با بیان اینکه به واسطه شرایط کرونا و رعایت پروتکل های جدید ستاد ملی کرونا برای برگزاری جشنواره فیلم فجر ظرفیت سالن سینما را کاهش دادیم، افزود: سالن سینما ۲۲ بهمن رشت با ۳۰ درصد جمعیت فعال شده و برای احترام به سلامتی تماشاگران ۷۰ درصد را خالی گذاشتیم.
معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به ظرفیت ۸۴۰ نفر سینما ۲۲ بهمن، تصریح کرد: در هر سانس ۲۵۰ تماشاگر داریم و هر دو نفر با فاصله دو صندلی از هم قرار دارند.
مصباح، مردم گیلان را دارای سابقه هنری و سینمایی دانست و گفت: گیلانی ها از هوش هنری برخوردار هستند و میزان استقبال از فیلم های جشنواره به کیفیت فیلم ها بستگی دارد.
وی با اشاره به شناخت مردم از کارگردان و بازیگران و عوامل سازنده فیلم ها، اضافه کرد: شاهد استقبال خوب از فیلم هایی هستیم که در سطح کشور و رسانه ها مطرح هستند.
معاون هنری ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه از ۱۵ لغایت ۱۸ بهمن ماه ۸۷۵ نفر از فیلم های جشنواره فجر دیدن کردند، متذکر شد: از آغاز فروش بلیت فیلم های جشنواره تاکنون ۱۶۶۳ نفر اقدام به خرید بلیت کردند که این آمار لحظه به لحظه در حال افزایش است.
مصباح، به وضعیت ادامه فعالیت سینماهای گیلان اشاره و عنوان کرد: با توجه به تداوم شرایط ناشی از کرونا، فعالیت سینماها تعطیل شده است و لذا سعی کردیم با اکران فیلم های جشنواره فجر قدمی کوچک برای فعالان این حوزه برداریم.
وی با بیان اینکه در سال جاری شاهد بازگشایی چند مرحله ای سینماها بودیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه استقبال مردم از سینما به خاطر کرونا کاهش یافته و تهیه کنندگان نیز با توجه به سرمایه گذاری انجام شده برای تولید فیلم ها، تمایلی به اکران در این شرایط ندارند؛ البته برخی از سینماهای استان فیلم های گذشته را اکران کردند.
معاون هنری ارشاد اسلامی گیلان، از مردم خواست با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به پایان کرونا کمک کنند و گفت: امیدواریم تهیه کنندگان نیز فضا را برای اکران فیلم های خود امن ببینند و در نهایت شاهد روشن شدن چراغ سینماها باشیم.
دسته بندی :  خبرها / سینما و تئاتر
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید