تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » امام جمعه رضوانشهر: موازی کاری فرهنگی، آسیب جدی برای فرهنگ کشور است

امام جمعه رضوانشهر: موازی کاری فرهنگی، آسیب جدی برای فرهنگ کشور است

Shokohi
Alireza
02 اسفند 1399
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
امام جمعه رضوانشهر با بیان این که موازی کاری از بزرگترین آسیبهای فرهنگی است و تأثیر کارهای فرهنگی را در جامعه کم رنگ می کند.                                                 

به گزارش هنر گیلان  به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی نژاد روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با موضوع بررسی نقاط قوت و ضعف فرهنگی این منطقه اظهار داشت: هرگونه موازی کاری در این زمینه، آسیب جدی بر پیکره فرهنگ محسوب می شود.

 وی خواستار وحدت رویه همه دستگاه های مرتبط فرهنگی در این زمینه شد و افزود: توسعه فرهنگی با مشارکت، همفکری و وحدت رویه همه دستگاه های مرتبط و تأثیر گذار در این راستا محقق می شود.

  حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد اظهار داشت: یکی از مهمترین دستاوردهای فرهنگی در سطح جامعه، نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است که شورای فرهنگ عمومی باید در این راستا گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت های فرهنگی  باید با مشارکت و همفکری هم در این حوزه وارد شویم و موازی کاری های فرهنگی و فعالیت های جزیره ای را کنار بگذاریم .

 همچنین فرماندار رضوانشهر هم در این نشست فرهنگی گفت: حوزه فرهنگ حساس و پیچیده است و با توجه به هجمه‌های فرهنگی علیه کشورمان، باید برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غنی ایرانی اسلامی تلاش کنیم.

 محمود قاسمی افزود: موضوع فرهنگ از پیچیدگی خاصی برخوردار است و در بر گیرنده همه موضوعات جامعه می باشد و مجموعه ای از هنجار ها و ارزش های حاکم بر جامعه است که حالت اجباری و رسمی نداشته و عموما به صورت پذیرش و اقناع استوار است.

 وی اضافه کرد: آنچه  در بین مردم به عنوان یافته ها، باورها و عملکردهای رفتاری، اجتماعی و فرهنگی فراگیر است به عنوان فرهنگ عمومی شناخته می شود.

 فرماندار رضوانشهر با اشاره به وجود تنوع قومی و مذهبی در این شهرستان گفت: کلیه فعالیت های فرهنگی باید در یک مسیر منطقی و معقول و با جهت گیری در راستای اهداف والای فرهنگیِ نظام و به نفع مردم باشد.

 قاسمی بیان کرد: موضوع فرهنگ شاخص های بسیاری دارد که تحولات فکری، رفتاری، مشارکت اجتماعی مردم، نظم، رعایت حقوق دیگران و پایبندی به اعتقادات، آسیب های اجتماعی، موضوعات خانوادگی، فرهنگ ترافیک و غیره را در بر می گیرد.

 همچنین در ابتدای این نشست فرهنگی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر ضمن اشاره به مصوبات جلسات گذشته این شورا، گفت: برای نهادینه کردن و گسترش فرهنگ علوم قرآنی از همه بستر های لازم و موجود در سطح این شهرستان برای این امر استفاده شود.

 مجید شافعی افزود: کمبود مراکز فرهنگی و تفریحی در سطح شهرستان مشهود است و کنوانسیون حقوق کودک در این مناطق هنوز بدرستی اجرا نشده است و برای تحقق این امر مهم باید مراکز فرهنگی و تفریحی و همچنین پارک ها را گسترش دهیم.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و فاقد سینما، سالن های تئاتر و نمایش می باشد

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید