تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » شکفتن "تی تی گل " در کالاهای فرهنگی گیلان

شکفتن "تی تی گل " در کالاهای فرهنگی گیلان

Shokohi
Alireza
16 اسفند 1399
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
در میان نوشت افزارهای اولین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی گیلان ، تی تی گل از لاهیجان حائز رتبه سوم شد.                                                 

به گزارش هنر گیلان  به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان؛ دراختتامیه اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان گیلان که همزمان با برگزاری جشنواره ملی فیروزه برگزار شد،سمیه منجم با دفترچه یادداشت تی تی گل از لاهیجان مقام سوم رادر بخش نوشت افزارها به دست آورد.

"تی تی گل" عنوان دفتر کاملا دست ساز و دارای  صحافی سنتی ،بخشی از مجموعه "باغچه بی بی " با اصالت گیلانی  است که توسط هنرمند مشهدی  مقیم لاهیجان با هنر رشتی دوزی ،دوخت اصیل گیلانی ،تزئین شده است

"تی تی گل" دارای صفحات  بالک نوعی کاغذ محیط زیستی ا ست که برای ساخت آن هیچ درختی قطع نشده است و همچنین جنس جلد دفتر پارچه متقال صد در صد پنبه و سازگار با محیط زیست است.

سمیه منجم  هنرمند گرافیست مشهدی  مقیم لاهیجان و سازنده این مجموعه دفترهای دست ساز "باغچه بی بی" هدف از این  ایده پردازی  را زنده کردن دوخت های سنتی مادربزرگ ها عنوان کرد.

نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان گیلان در سه بخش «عروسک»،«نوشت‌افزار» و «طرح و بسته‌بندی کالاهای فرهنگی» هم زمان با ششمین جایزه ملی فیروزه  در سال 99 برگزار شد.این جشنواره با هدف ترویج تولید و مصرف کالاهای فرهنگی ایرانی اسلامی و با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام و فرهنگ گیلانی برگزار شدو برگزیدگان آن به جایزه ملی فیروزه معرفی خواهند شد

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید