تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » گرامیداشت روز جهانی تئاتر در لاهیجان

گرامیداشت روز جهانی تئاتر در لاهیجان

Shokohi
Alireza
09 فروردین 1400
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

به مناسبت روز جهانی تئاتر هنرمندان تئاتر شهرستان لاهیجان این روز را گرامی داشتند.                                                 
به گزارش هنر گیلان  به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان؛ ویژه برنامه روز جهانی تئاتر با حضور نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ، حمید مظفری از چهره های نام آشنای تئاتر و سینما و جمعی از اهالی تئاتر در روز شنبه 7 فروردین در سالن این اداره برگزار شد .

در ابتدای این برنامه که به مجری گری عماد سماک عابد برگزار شد ؛ محمد علی صادق حسنی رئیس انجمن هنرهای نمایشی گیلان و مسئول انجمن لاهیجان ضمن عرض خیر مقدم هنرمندان فعال عرصه هنرهای نمایشی شهرستان را به همدلی دعوت کرد و از آنان خواست در سال 1400 به تولید آثار پرمحتوا همت کنند تا اتفاقات خوبی در این حوزه برای شهرستان رقم بخورد و به آنان نوید داد که انجمن هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد از آنان حمایت خواهد کرد.

پس از آن نگار نادری صحبتهای خود را با حکایتی از کلیله و دمنه آغاز کرد و گفت : گرچه این کتاب از زبان حیوانات سخن می گوید اما نماد اجتماعات انسانی است . نادری افزود: تئاتر یک کارگروهی است و مشکلات یک فرد یا صنف می بایست دغدغه بقیه هم باشد . هنرمندان تئاتر شهرستان در طول سالها ثابت کرده اند که در کنار یکدیگر بوده و فعالیتهای ارزشمندی را رقم زده اند و اکنون شهر لاهیجان در تئاتر حرفی برای گفتن دارد . وی در پایان گفت: امیدوارم در سال جدید انقدر رشد کرده و به بلوغ عقلانی برسیم که با حضور آگاهانه از نفوذ بداخلاقی ها در صحنه تئاتر جلوگیری نماییم .

در ادامه نمایش سیاه بازی به مناسبت فرارسیدن سال نو توسط ساحل احمددوست از هنرمندان شهرستان لاهیجان برای حضار اجرا شد .

پس از آن حمید مظفری از اساتید پیشکسوت تئاتر و سینما ضمن خوانش پیام روز جهانی تئاتر امسال که توسط هلن میرن منتشر شد گفت: این زمانه دورانی بسیار سخت برای اجراهای زنده و بسیاری از هنرمندان، تکنیسین‌ها و پیشه‌وران و زنانی بود که پیش‌تر هم با حرفه‌ای سرشار از ناامنی درگیر بودند . وی در ادامه از نبود دوتاتماشاخانه آبرومند در شهری مثل لاهیجان که عروس گیلان خوانده می شود انتقاد کرد.

و در پایان این ویژه برنامه امیر تنها به اجرای نقالی برای حاضرین پرداخت . این نشست صمیمانه با رعایت پروتکلهای بهداشت ی توسط انجمن هنرهای نمایشی لاهیجان برگزار گردید . 


دسته بندی :  خبرها / سینما و تئاتر
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید