تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » فرهنگ مطالعه از کودکی باید نهادینه شود

فرهنگ مطالعه از کودکی باید نهادینه شود

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

فرهنگ مطالعه از کودکی باید نهادینه شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و موضوعات فرهنگی از دوران کودکی تاکید کرد.

به گزارش هنر گیلان،فیروز فاضلی روز شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان گیلان در رشت افزود: فرهنگ و مباحث فرهنگی باید از دوران کودکی و نوجوانی شکل بگیرد و گرنه پس ازشکل گرفتن شخصیت، تغییر آن بسیار دشوار است.
وی مسئولیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: اگر مطالعه جزو ذات افراد جامعه نشود، فقط برحسب نیاز و مقطعی انجام می شود.
فاضلی با بیان اینکه مدیران فرهنگی باید خود اهل هنر باشند که بتوانند در پیشبرد برنامه ها موفق شوند، تصریح کرد: مدیران باید جاذبه در حد کمال و دافعه در حد نزول داشته باشند و نظام جمهوری اسلامی نیز بر این امر تاکید دارد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز در این مراسم گفت: این نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، پس از 50 سال برای نخستین بار در گیلان راه اندازی می شود.
علی پورحسن گسترش ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان و حضور نسلی خلاق و نوآور در عرصه های فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی را از مهمترین اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان عنوان کرد.
وی ادامه داد: دانش و دوستی که از دغدغه های مقام معظم رهبری است، نیازمند تلاش و اهتمام همگانی است.
وی خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان گیلان، در پنجاهمین سال تاسیس در اقدامی ترویجی، نخستین فروشگاه عرضه محصولات خود را برای دسترسی آسان تر شهروندان به کتاب و محصولات فرهنگی ویژه کودکان و نوجوان افتتاح کرده است.
به گفته پورحسن؛ این فروشگاه در حال حاضر 500 عنوان و از هر عنوان بیش از 30 جلد کتاب دارد.
وی اظهار کرد: محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از قبیل کتاب های کانون زبان ایران در کنار سرگرمی های سازنده در این فروشگاه عرضه می شود و درصدد هستیم در شهرستان های بزرگ استان همچون آستارا، لاهیجان و انزلی تا بهار سال آینده افتتاح این فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان را داشته باشیم.
وی تصریح کرد: همچنین تلاش می کنیم تا عرضه و فروش این محصولات را تا پایان سال به صورت اینترنتی داشته باشیم.
اولین نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پس از 50 سال در گیلان، امروز (شنبه) با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید