تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » هنرمند معلول گیلانی تابلو فرش دست‌بافت خود را به رییس جمهور اهدا کرد

هنرمند معلول گیلانی تابلو فرش دست‌بافت خود را به رییس جمهور اهدا کرد

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

هنرمند معلول گیلانی تابلو فرش دست‌بافت خود را به رییس جمهور اهدا کرد

هنرمند معلول و خوش ذوق گیلانی،تابلو فرش دست‌بافت خود را در همایش «اجرای برجام، فصلی نو در اقتصاد ایران» به رئیس جمهور اهدا کرد.

به گزارش هنر گیلان، محمد محمدی،معلول توانمند و خوش ذوق گیلانی، تابلو فرش دست‌بافت را با نام «صلح و دوستی» در مراسم تجلیل از فعالان اقتصادی با عنوان «اجرای برجام، فصلی نو در اقتصاد ایران»  به رئیس جمهور اهدا کرد.

وی با ارائه آثار هنری خود در داخل و خارج از کشور توانسته افتخارات بسیاری برای ایران اسلامی کسب کند که از آن جمله می‌توان به دریافت لوح تقدیر و تندیس از جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی اشاره کرد، همچنین محمدی بعنوان نخستین فرد در دنیا، موفق به دریافت مدال ابن سینا از سازمان یونسکو شده است.

این هنرمند طراح و بافنده، دارای ۹ اثر فرش دورویه با موضوعات کاملا ابتکاری و ابداعی بوده و موفقیت‌های زیادی را در این زمینه کسب کرده است.

محمد محمدی، معلول ناشنوای گیلانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از گیلان، اظهار کرد:فرش هنری است که به واسطه دمیدن روح عشق به تاروپود «دار» بنا شده است.

این معلول توانمند و خوش ذوق گیلانی با بیان اینکه برای نخستین بار در دنیا بافت فرش‌های پشت و رو را انجام داده است، افزود:توانمندی‌های معلولان تحت پوشش بهزیستی در سطح جهان باید به نمایش گذاشته شود،زیرا دنیای معلولان به ویژه ناشنوایان بی‌هیاهو و به دور از هرگونه دورنگی و سرشار از زیبایی،صداقت، صفا و سکوت است.

محمدی از همراهی همسرش در بافت این تابلو فرش هنری قدردانی کرد و گفت: تاکنون طراحی و بافت 5 اثر دو رویه فرش با عنوان«تمدن و توحش»،«دین و انبیاء»،«عشق و صلح»،«فجر»، «صلح و دوستی» را بافته و اهدا کرده‌ام.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اهدای سه تابلو «جنگ و صلح»، «عشق و صلح 2» و «پیک صلح» به موزه صلح هیروشیما، آکادمی نوبل و قطر را در دستور کار دارم.

دسته بندی :  خبرها / هنری
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید