تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » اولین جشنواره نمایشنامه خوانی تک در انزلی برگزار شد

اولین جشنواره نمایشنامه خوانی تک در انزلی برگزار شد

Shokohi
Alireza
03 بهمن 1394
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 اولین جشنواره نمایشنامه خوانی تک در انزلی برگزار شد

نخستین جشنواره نمایشنامه خوانی تک به همت گروه تئاتر تلخک انزلی در اداره فرهنگ و ارشاد این شهر با 15 اجرا برگزار شد.
به گزارش هنر گیلان، دبیر جشنواره نمایشنامه خوانی تک  از بین 50 اجرای هنرجویان گروه تلخک 15 اثر برای مسابقه انتخاب و از ساعت هشت صبح تا هشت شب اجرا شد.
وندا رزم پژوه اظهار کرد: در پایان، سحر محسن پور با نمایش باد، اسب است/ نویسنده: محمد چرم شیر نفر اول، رعنا حسین دخت با نمایش شارلت/نویسنده: بهزاد دوگوهرانی نفر دوم و نیکی سمیعی با نمایش گندم/ نویسنده: بهزاد دوگوهرانی نفر سوم شدند.
به گفته وی داوری این جشنواره را بهزاد دوگهرانی سرپرست گروه تلخک و هنرمندان دیگری نظیر مریم نژاد ، محمد یوسف راد ، رامین راقب، بهاره خوش پسند و چند تن دیگر از فعالان تئاتر شهر انزلی به عهده داشتند.
وی خاطرنشان کرد : این جشنواره تماما با بودجه خود اعضای گروه برگزار شده است.
محمد رضا حسین زاده از کارگردانهای با تجربه تئاتر گیلان ، برگزاری این جشنواره را حرکت خوبی برای ارتقای هنر تئاتر انزلی خواند.
وی اظهار کرد : اجرای این جشنواره تنور تئاتر انزلی را گرم کرد و نقطه حرکت جدیدی بود ونشان داد که نباید کارها را خیلی سخت گرفت.
این کارگردان تئاتر افزود: دوگهرانی سرپرست گروه تلخک که از هنرمندان با سابقه تئاتر گیلان است بسیار خوب با هنرجویان کارکرده ، الفبای تئاتر و بازیگری را به انها اموخته و جوهره بازی آنها را بیرون اورده است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی نیز که خود از هنرمندان با تجربه تئاتر گیلان محسوب می شود نیز برگزاری این جشنواره را اتفاق هنری بسیار خوبی برای شهرستان خواند.
فرهاد رحمان زاده با اشاره به این که بی شک ارتقای فرهنگ و هنر بسیار مفید به حال جامعه است ابراز امیدواری کرد این گونه برنامه های خودجوش توسط هنرمندان رشته های مختلف تداوم پیدا کند .
بهزاد دوگهرانی سرپرست گروه تئاتر تلخک از چهار ماه پیش کار اموزش به هنرجویان نمایش را آغاز کرد . وی که سابقه 30 سال فعالیت تئاتری را دارد با جذب نوجوانان و جوانان به هنر تئاتر ، علاقه مند ساختن انان به مطالعه اثار ادبی و نمایشنامه ، کار فرهنگی ارزشمندی را انجام داده است .
دوگهرانی علاوه بر کارگردانی بالغ بر 20 نمایش تاکنون تعداد زیادی نمایشنامه نوشته که 10 نمایشنامه به صورت کتاب منتشر شده است .
نمایش 'پری' وی در سال 75 جایزه اول نمایشنامه نویسی آتش کار را کسب کرد . نمایش 'سیاوش' نیز در جشنواره بین المللی سنتی آیینی کشور سوم شد. نمایش 'بخت یار' وی نیز در جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی مقام سوم را بدست آورد.
گروه تئاتر تلخک از چهار ماه پیش شکل گرفت و در این مدت علاوه بر نمایشنامه خوانی ، نمایش فیلم تئاتر و نقد و تحلیل و برگزاری کارگاه های مختلف در زمینه هایی نظیر اسیب شناسی ساختار، تخیل، بازیگری و غیره را با همکاری اهل فن انجام داده است.
دسته بندی :  خبرها / سینما و تئاتر
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید