تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » استاندار گیلان: ساماندهی امور فرهنگی و هنری نیازمند نوآوری مطابق با شرایط روز است

استاندار گیلان: ساماندهی امور فرهنگی و هنری نیازمند نوآوری مطابق با شرایط روز است

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
استاندار گیلان در جلسه معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با تاکید بر هم‌سویی میان اهالی فرهنگ و حرکت بر اساس برنامه‌محوری، گفت: ساماندهی امور فرهنگی و هنری، نیازمند تحول و نوآوری مطابق با شرایط روز است.                                                 
به گزارش هنر گیلان  به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، اسدالله عباسی، صبح امروز در دیدار معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تأکید بر لزوم ایجاد نوآوری و تحول در بخش هنر مطابق با شرایط روز، گیلان را استانی غنی به‌لحاظ هنری و فرهنگی دانست و با اشاره به وجود خلأهایی در حوزه‌های فرهنگی، تأکید کرد: لازم است برنامه‌ریزی‌های لازم برای شکوفاشدن استعدادهای این بخش صورت گیرد.
 

استاندار گیلان وظیفه متولیان حوزه‌های فرهنگی برای مقابله با نفوذ نرم افزاری دشمن را سنگین خواند و رسیدگی به مسائل این بخش را جزو اولویت‌های خود عنوان کرد و ادامه داد: مدیران در این حوزه، نباید مسئولیت ها را به گردن دیگران بیندازند و لازمست شیوه‌هایی نو در مدیریت امور فرهنگی به کار گیرند.

 

وی با بیان اینکه باید عطش نیازهای فرهنگی جامعه برطرف شود، حرکت بر اساس برنامه‌محوری و هم‌سویی و وفاق میان دست اندرکاران این بخش را مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر موضوعی فرهنگی را در جامعه مطرح می‌کنیم، همه عوامل فرهنگی برای ساماندهی آن باید دست به دست هم دهند.

 

عباسی دانشگاه ها، حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را در زمره ظرفیت های فرهنگی ذکر و خاطرنشان کرد: قلمرو فعالیت‌های ارشاد، مشخص است و باید با در نظر داشتن رویکردهای دولت مردمی آیت الله دکتر رئیسی در مباحث فرهنگی، برای بهره گیری از پتانسیل های درون این مجموعه به‌منظور ارتقاء و رشد عملکرد استان، تلاش شود.

 

وی با اشاره به تالار مرکزی رشت و بلااستفاده ماندن آن، وجود اختلاف نظر بین نهادها و دستگاه ها را مسئله ای قابل حل عنوان کرد و گفت: نباید این مسائل، موجب محروم شدن هنرمندان و اهالی فرهنگ و معطل ماندن بهره گیری از این ظرفیت بزرگ که آبروی رشت و استان گیلان است، شود.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه شخصاً  گشوده شدن درب‌های تالار مرکزی رشت به منظور انجام گرفتن کارهای فرهنگی را پیگیری می‌کنم، مدیرکل جدید را مکلف به ارائه گزارش‌های منظم و دقیق از رفع مشکل یادشده کرد.

 

وی، ساماندهی مطبوعات و اهالی رسانه و قانونمندشدن فعالیت آنها را از دیگر انتظارات خود از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد.

 

در پایان این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌ها و زحمات «فیروز فاضلی» مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، «رضا ثقتی» به عنوان مدیرکل جدید این اداره منصوب و معرفی شد.



دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید