تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان: جبهه متحد فرهنگی در استان گیلان تشکیل می‌شود

دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان: جبهه متحد فرهنگی در استان گیلان تشکیل می‌شود

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان با اشاره به تشکیل جبهه متحد و تشکیلات منسجم فرهنگی در استان، گفت: باید از فعالیت های جزیره ای در حوزه فرهنگی و مذهبی خودداری شود.            
به گزارش هنر گیلان  به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، رضا ثقتی، پیش از ظهر امروز (یکشنبه، 28 آذر) در دومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری که با موضوع «تقویت همگرایی دستگاه های فرهنگی و رفع موانع و عدم اتفاق نظرهای احتمالی» در سالن اجتماعات مصلی رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه در رویکرد جدید این شورا جلسات هر ماه یکبار برگزار می‌شود، اظهار کرد: موضوعات جلسات شورای فرهنگ عمومی باید هماهنگ با موضوعات ملی و با برش استانی و شهرستانی باشد.
وی با بیان اینکه باید از دو بال پژوهشی و اجرایی برای شورای فرهنگ عمومی استفاده شود، گفت: با توجه به عدم اجرای برخی مصوبات گذشته شورا و آسیب شناسی های انجام شده، نبود پژوهش و بررسی درست موضوعات از مهم‌ترین دلایل ابتر ماندن مصوبات است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه نداشتن اهرم اجرایی یکی دیگر از دلایل ابتر ماندن مصوبات جلسات گذشته بود، اضافه کرد: با بودن بال اجرایی قطعاً می‌توانیم شاهد ساماندهی مصوبات و سیاست‌های اتخاذ شده در شورای فرهنگ عمومی باشیم.
وی با بیان اینکه در روزهای آینده بال پژوهشی و اجرایی شورای فرهنگ عمومی استان گیلان انتخاب و احکام آنها صادر می‌شود، ادامه داد: با انتخاب و معرفی اعضای این دو حوزه قطعاً شاهد اثربخشی بیشتر شورای فرهنگ عمومی خواهیم بود.
ثقتی با اشاره به موضوع جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی استان، تصریح کرد: در راستای شناسایی دلایل عدم اجماع و اتفاق نظرها بین سازمان‌های فرهنگی گیلان آسیب شناسی شده است.
وی با بیان اینکه پراکندگی و تشتت آرا، ناهمگنی در مأموریت‌ها، موازی کاری، اتلاف بودجه، عدم پاسخگویی به ذینفعان، رقابت میان دستگاه‌های فرهنگی برخی از دلایل عدم وجود همگرایی بین سازمانی است، گفت: این موضوع سبب شده تا تلاش‌ها و اقدامات انجام شده از سوی این نهادها نتیجه بخش نباشد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان با اشاره به اینکه باید یک جبهه متحد و تشکیلات منسجم ذیل شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود، ادامه داد: با تشکیل این جبهه تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری که دارای جنبه استانی و ملی دارند به دور از فعالیت‌های سازمانی به صورت منسجم برگزار می‌شود.
وی تأکید کرد: وجود این همگرایی و انسجام به افزایش نوآوری، خلاقیت، بهره وری، ارتقای کیفیت کار و بهره گیری از ظرفیت‌ها و ایده پردازی بهتر و تقویت روحیه و دلگرمی، اتحاد و ارتباط بین دستگاهی و استفاده از نخبگان، فرهیختگان و پیشکسوتان کمک می‌کند.
ثقتی با بیان اینکه باید از فعالیت‌های جزیره‌ای در حوزه فرهنگی استان گیلان جدا خودداری شود، گفت: قطعاً همکاری و هم گرایی این نهادها می‌تواند رویدادهای بزرگ فرهنگی در استان گیلان شکل دهد.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید