تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » موزه هنرهای معاصر گیلان در رشت راه اندازی می شود

موزه هنرهای معاصر گیلان در رشت راه اندازی می شود

Shokohi
Alireza
27 بهمن 1394
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 موزه هنرهای معاصر گیلان در رشت راه اندازی می شود

 معاون هنری ارشاد گیلان از راه اندازی موزه هنرهای معاصر استان در شهرستان رشت خبر داد.
  به گزارش هنر گیلان،  سید وحید فخر موسوی عصر روز دوشنبه در آیین تجلیل و بزرگداشت استاد حسین محجوب نقاش معاصر لاهیجانی در سالن حزین لاهیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در شرق استان گیلان با اشاره به پیگیریهای لازم در زمینه راه اندازی موزه هنرهای معاصر استان در شهرستان رشت که متاثر از زحمات این استاد فرهیخته بوده گفت : این مهم هم اکنون در حال تحقق و به نتیجه رسیدن است.
وی افزود : 30 اثر برجسته قبل از انقلاب هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی پس از رایزنیهای انجام شده به موزه هنرهای معاصر رشت انتقال خواهد یافت.
فخر موسوی گفت : از 32 نفر استاد کشور که در عرصه هنرهای تجسمی معاصر فعالیت می کنند تعداد 28 نفر گیلانی هستند که از جمله آنها می توان به آیدین آغداشلو ،استاد محجوبی ،استاد محصص ،ضیاپور و...اشاره کرد .
معاون هنری ارشاد گیلان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بزرگداشت مفاخر و بزرگان یاد آور آن است که زحمات و تلاشهای آنان در هیچ زمانی از اذهان خارج نخواهد شد آن را یک وظیفه و رسالت بزرگ دانست که نهادهای دولتی و سازمان های مردم نهاد باید بر دوش داشته و در این امر خطیر مشارکت کنند.
وی استاد محجوب را یکی از چند مفاخر برجسته هنرهای تجسمی کشور برشمرد که افتخار ایران و گیلان هستند .
دبیر اجرایی این همایش نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا برگزاری این همایش را فرصت مغتنمی برای پاسداشت مقام و منزلت مشاهیر ایران از جمله استاد محجوبی دانست و گفت : اینها انسانهایی هستند که در عصر خود باعث شناسایی ایران در جهان می شوند.
محمد علی اخوان فلاحتکار از استاد محجوبی به عنوان چهره بین المللی هنر نقاشی ذکر کرد که حدود 6 هزار اثر از کارهای طراحی و نقاشی از وی به یادگار مانده است که بخشی از این آثار در موزه های کشور از جمله گنجینه موزه های هنرهای معاصر تهران و موزه سعدآباد نگهداری می شوند.
وی ادامه داد : او در رشته تحصیلی خود طراحی پارک ساعی تهران ، بازپیرایی پارکهای ملت ، نیاوران ، پارک سنگی ، پارک لاله و نیز طراح اولین پارکهای کویری در ایران در استانهای یزد و کرمان است.
وی متولد 1309 شهرستان لاهیجان است .
دسته بندی :  خبرها / هنری
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید