تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » اعطای تسهیلات 20 میلیارد ریالی به هنرمندان صنایع دستی گیلان

اعطای تسهیلات 20 میلیارد ریالی به هنرمندان صنایع دستی گیلان

Shokohi
Alireza
10 اسفند 1394
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 اعطای تسهیلات 20 میلیارد ریالی به هنرمندان صنایع دستی گیلان

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از اعطای تسهیلات 20 میلیارد ریالی به هنرمندان صنایع دستی استان خبر داد.
به گزارش هنر گیلان، سلمان شاه محمدی روز دوشنبه در جریان راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان رودسر در شرق استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: در سالجاری حدود 80 میلیارد ریال تسهیلات برای هنرمندان صنایع دستی استان در نظر گرفته شده که از این میزان، تاکنون به بیش از 80 نفر، حدود 20میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی طرح های مشاغل خانگی ، پشتیبان ، کارآفرینی و خوداشتغالی را از جمله طرح هایی دانست که به آنها تسهیلات پرداخت شده است.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه بیشترین مشکل ما در حوزه صنایع دستی مباحث مربوط به کیفیت و بازار است، اظهار کرد: در بخش کیفیت، امسال آموزش های کوتاه مدت برای ارتقای کیفیت در 24 رشته در استان پیش بینی شده است.
شاه محمدی اضافه کرد: در بخش بازار نیز برای 400 نفر در چهار رشته، آموزش دوره های بازاریابی انجام شده است.
وی با اشاره به وجود چهار بازارچه صنایع دستی در استان، از تمهیدات لازم بمنظور گسترش مراکز عرضه این محصولات خبر داد و گفت: این مهم را می توان در قالب بازارچه های موقت و ایستگاه های صنایع دستی در استان مشاهده کرد که به فرایند فروش تولیدات هنرمندان کمک شایانی خواهد کرد.
شاه محمدی خاطرنشان کرد: استان گیلان از نظر ایجاد مراکز عرضه در سطح کشور به صورت موقت در تابستان و نوروز 94 ، مقام اول را کسب کرده است.
وی گفت: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده برای نوروز 95 نیز مبتنی بر گسترش ظرفیت های موجود و ایستگاه های جدید خواهد بود.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی فصنایع دستی و گردشگری گیلان ابراز امیدواری کرد حدود 500 غرفه در نوروز 95 برای ارائه محصولات صنایع دستی در استان تدارک دیده شود ضمن اینکه 26 کارگاه نیز جهت تورهای کارگاه گردی مهیا شده شده است.
شاه محمدی در مورد وضعیت شهرستان رودسر از حیث تعداد هنرمندان صنایع دستی و جایگاه این شهرستان در تولیدات صنایع دستی بیان کرد: این شهرستان دارای یک هزار و 550هنرمند صنایع دستی است که 650نفر از آنها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
وی ادامه داد: ظرفیت های رودسر از حیث صنایع دستی به نحوی است که می تواند حدود 50درصد از مشکلات اشتغال شهرستان را برطرف کند.
وی همچنین از ایجاد دهکده صنایع دستی در روستاهای قاسم آباد علیا و سفلی در بخش چابکسر شهرستان رودسر در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت های بالای این روستاها و شهرتی که در زمینه صنایع دستی دارند، می توان با یک برنامه ریزی جامع، زمینه رونق اقتصادی این روستاها و شهرستان رودسر را فراهم کرد.
نمایشگاهی ماحصل دست ساخته های کارآموزان یکی از آموزشگاه های رودسر، امروز (دوشنبه) با حضور مسئولان استانی و محلی در این شهرستان راه اندازی شد.
شهرستان رودسر در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
از 90 رشته صنایع دستی گیلان 71 رشته فعال است و تاکنون شش هزار و 298 هنرمند هنرهای سنتی و صنایع دستی استان بیمه شده اند.
رشتی دوزی ، لباس محلی ، چادرشب بافی ، خراطی ، چوب تراشی ، گره چینی ، نازک کاری ، منبت و معرق چوب ، کدوی منقوش ، حصیربافی ، بامبوبافی ، مرواربافی ، سفالگری ، کاشی معرق ، مینای خانه بندی ، چلنگری ، قلمزنی ، گلیم بافی ، جاجیم بافی ، شال بافی ، نمد مالی ، جوراب بافی ، عروسک بافی ، قلاب بافی و … برخی از هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان است.
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید