تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در همایش سراسرس مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها: در حال توسعه پیشخوان های کتابخوانی در کشور هستیم

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در همایش سراسرس مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها: در حال توسعه پیشخوان های کتابخوانی در کشور هستیم

Shokohi
Alireza
19 اردیبهشت 1401
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها از صبح یک‌شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد.          
به گزارش  هنر گیلان   به نقلمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین روز از همایش مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها 
 از مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با ارایه گزارشی از مجموعه اقدامات و فعالیت‌های این نهاد در حوزه فرهنگی گفت: یکی از اهداف تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ایجاد فضای مرتبط با مردم و فضاهای مردم نهاد است که باید به این مهم توجه شود.
وی با تاکید بر اینکه ما برای تقویت فضای جبهه انقلابی وارد عمل و اقدام شده ایم، تاکید کرد: نگاه من در انتصابات مدیران نهاد کتابخانه های عمومی کشور توجه به افراد و کارشناسان این نهاد است زیرا معتقدم نهاد در داخل فضای خود دارای ظرفیت‌های بسیاری است که باید از آن ها بهره کافی را برد.
با اشاره به اینکه 68 درصد از کارکنان این نهاد را بانوان تشکیل می دهند گفت: اساساً نگاه ما در انجام اقدامات و فعالیت‌ها نگاه جنسیتی نیست بلکه به بهره گیری از ظرفیت نیروهای کارآمد و توانمند توجه داریم.
وی با اشاره به برخی از اقدامات این نهاد در حوزه توسعه کتابخانه های عمومی در سراسر کشور نیز گفت: توسعه کتابخانه های روستایی یکی از اهداف این نهاد به شمار می‌آورد و دسترسی روستاهای کمتر توسعه یافته به فضای کتابخانه یکی دیگر  از اولویت های این نهاد به شمار می رود.
رمضانی با اشاره به توقف ایستگاه‌های مطالعه ادامه داد: اقدامات دیگری از جمله پیشخوان های مطالعه جایگزین این ایستگاه ها شد. در حال حاضر ۵ پیشخوان در کشور شکل گرفته و در حال توسعه این پیشخوان ها در سراسر کشور هستیم.
رمضانی با تاکید بر اینکه از هر اقدامی در صورت رعایت استانداردهای لازم که منجر به افزایش ظرفیت کتابخانه های عمومی شود، حمایت خواهیم کرد، گفت: از هرگونه کلنگ زنی که مشخص نشود چه کسی می‌خواهد آن را آغاز و یا به اتمام برساند نیز جلوگیری خواهیم کرد. محافل ادبی ما در استان‌ها نیز فعال شده و ما به دنبال افزایی هستیم.
رمضانی با اشاره به برخی ظرفیت های کتابخانه ها ادامه داد: نگاه دنیا به کتابخانه‌ها تغییر کرده و منطق اصلی توجه بر کتاب و کتابخوانی است اما فعالیت های دیگر مانند برگزاری گالری‌ها و ... نیز در آن می تواند شکل بگیرد و ما نیز به دنبال افزایش ظرفیت کتابخانه‌ها و توسعه آن هستیم.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توجه به حوزه نابینایان و ناشنوایان، پیگیری و توسعه کتابخانه های روستایی و مشارکت ۷۰ درصدی در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب و... را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد.
وی در پایان گفت: امیدواریم با توجه به فضای جدیدی که برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وجود آمده بتوانیم خدمات ماندگاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی داشته باشیم.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید