تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ در همایش سراسرس مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها: برای ارزش های دینی باید عاشقانه و با نگاه زنده و حداکثری عمل کنیم

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ در همایش سراسرس مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها: برای ارزش های دینی باید عاشقانه و با نگاه زنده و حداکثری عمل کنیم

Shokohi
Alireza
19 اردیبهشت 1401
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها از صبح یک‌شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد.            
به گزارش  هنر گیلان   به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین روز از همایش مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها،علیرضا معاف معاون قرآن و عترت این وزارتخانه گفت: این معاونت با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها باید به لحاظ محتوایی به مفاهمه مشترک برسد.
وی افزود: مقام معظم رهبری در ماه های شهریور، مهر و آبان سال گذشته ۳ دستور فرامتنی، فرا ساختاری و فراملی در حوزه فرهنگ داشتند. یکی از این سه دستور در دیدار هیات دولت با ایشان صورت گرفت که بر بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی تاکید داشتند. همچنین در انتصاب رییس سازمان صدا و سیما نیز مجموعه‌ای از اولویت‌های فرهنگی جدید را بیان کردند و در پیام اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گام سومی را با عنوان روزآمدسازی فرهنگ بیان فرمودند که همه این مسائل به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مرتبط می شود.
معاف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از معدود وزارتخانه هایی است که اصلی ترین مخاطبان آن بیرون از سازمان هستند که از آن جمله می‌توان به سینماگران، ناشران، نویسندگان و ... اشاره کرد و باید با ایشان گفت و گو داشته باشیم تا بتوانیم آن ها را با خود همراه سازیم.
وی در ادامه بر توجه قرآن به صورت فرا نهادی و فرامتنی تاکید کرد و افزود: وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره تاکید دارند ملاک موفقیت همه اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه فرهنگ قرآن است و این امر باید مورد توجه قرار بگیرد.
معاون قرآن و عترت تصریح کرد: اگر برای قرآن به صورت عاشقانه و دلی کار نکنیم به طور قطع اتفاقی نمی افتد بنابراین برای ارزش های دینی باید عاشقانه و جوششی با نگاه زنده و حداکثری عمل کنیم.
وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها وزارتخانه ای است که پسوند اسلامی دارد و این دارای معنا و برای ما به عنوان یک فرصت به شمار می آید بنابراین همه اقدامات این وزارتخانه در حوزه های فرهنگی و هنری باید با محتوای قرآن صورت بگیرد.
معاف گفت: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر روی مباحث خرد افزایی و عقل افزایی تمرکز داشته باشیم و جایگاه قرآن در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به صورت ویژه‌ در نظر گرفته شود.
وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: ظرفیت‌های ساختاری، محتوایی و فکری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها است و لازم است مدیران کل استانی با نگاه راهبردی اقدامات خود را اولویت‌بندی کنند.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید