تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » ترویج فرهنگ عفاف و حجاب موجب حفظ کرامت انسانی می شود

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب موجب حفظ کرامت انسانی می شود

oliaee
oliaee
26 فروردین 1395
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 ترویج فرهنگ عفاف و حجاب موجب حفظ کرامت انسانی می شود

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان خواستار رعایت عفت و حفظ کرامت توسط زنان شد و گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب موجب حفظ کرامت انسانی است.
 
به گزارش هنر گیلان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان عصر سه شنبه (۲۴ فروردین) در گردهمایی رابطین خواهر کانون‌های مساجد استان با محوریت گفتمان سازی احیا نظام حقوق زن و خانواده در اسلام که در سالن رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و آله) رشت برگزار شد با بیان اینکه تاکیه بر خرد جمعی موجب ارتقا کیفیت فعالیت‌ها می شود گفت: در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل باید برنامه ریزی کرده تا بتوانیم در جهت عملیاتی کردن این مهم گام برداریم.

وی با اشاره به جایگاه زن در اسلام افزود: زنان در جامعه اسلامی نقش آفرین هستند و باید در این جامعه به ویژه جامعه مهدوی نفش خود را ایفا کنند.

حجت الاسلام پورابراهیم به زنان جامعه مهدوی اشاره و تصریح کرد: انقلاب جهانی تحول عظیمی را در جهان ایجاد می‌کند و سراسر جهان را در زیر پرچم اسلام واقعی و تعالیم حیات بخش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه زنان نیز از این تحول مستثنا نیستند اظهار کرد: آماده شدن برای ظهور و انقلاب جهانی بدون هنرنمایی و ایفای نقش رنان به عنوان تربیت کنندگان این نسل امکان پذیر نیست.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان خواستار رعایت عفت و حفظ کرامت توسط زنان شد و گفت: اگر زنان جامعه از صراط مستقیم منحرف شوند از کرامت خدادادی خود تنزل یافته و  رشته خانواده درهم گسسته و طومار جامعه درهم می پیچد.

وی در ادامه به سیاست ها و اصول ستادعالی کانون های مساجد اشاره و بیان کرد:  این سیاست ها و اصول بر پایه آیات و روایات اهل بیت(علیهم السلام)، فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب، قانون اساسی، سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور، سیاست های اقتصاد مقاومتی، سیاست های کلی برنامه ششم توسعه و اصول و سیاست های فرهنگی کشور مصوب شورای عالی انقلاب تدوین شده است.

حجت الاسلام پورابراهیم ادامه داد: کانون های مساجد باید در راستای اشاعه معارف قرآن، سیره اهل بیت(ع) و فضایل انسانی بر پایه دین مداری و فرهنگ دینی، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، تقویت بنیه اعتقادی و التزام عملی به احکام دین حرکت کنند.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید