تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » جشنواره بومی محلی با محوریت اقتصاد مقاومتی در اشکورات رودسر برگزار می شود

جشنواره بومی محلی با محوریت اقتصاد مقاومتی در اشکورات رودسر برگزار می شود

oliaee
oliaee
01 اردیبهشت 1395
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 جشنواره بومی محلی با محوریت اقتصاد مقاومتی در اشکورات رودسر برگزار می شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر از برگزاری جشنواره هشت روزه بومی محلی توسط گروه هنری "عروس بران اشکور" همزمان با اعیاد شعبانیه در اشکورات رحیم آباد خبر داد.
 
 
 به گزارش هنر گیلان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، علی فلاح رنجبر با اعلام این خبر افزود: در راستای فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری ، بمناسبت سال " اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل " و تشویق و ترغیب جوانان جهت رشد و شکوفایی کشاورزی و درآمد داخلی ، گروه فرهنگی و هنری عروس بران اشکور با مجوز رسمی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر ، جشنواره بومی محلی را در منطقه اشکورات رودسر (رحیم آباد)  برگزار می کند.

وی ادامه داد: از مهمترین برنامه های این جشنواره ، احداث غرفه های صنایع دستی - نمایشگاه های مختلف فرهنگی و هنری - اجرای برنامه های فرهنگی و هنری بومی محلی مثل چوپا بازی - عروس گله - برنامه های داستانی رعنا - موسیقی محلی می باشد که از تاریخ ٢١ الی ٢٨ اردیبهشت ٩٥ همزمان با اعیاد شعبانیه در منطقه اشکورات رحیم آباد برگزار خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر هدف از برگزاری این جشنواره را شناساندن و احیای فرهنگ غنی و بازیهای بومی محلی دانست و افزود: این برنامه با توجه به اینکه در محیط روستایی و فضای باز اجراء می شود، سعی دارد علاوه بر اجرای بازیهای محلی توسط جوانان، به داشته های مهم فرهنگی منطقه مانند موسیقی، غذاهای محلی، بازیهای محلی و بومی و صنایع دستی نگاه ویژه داشته باشد.

فلاح رنجبر اضافه کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند احیای آداب و رسوم و سنت های اصیل را به دنبال داشته باشد.
این مسئول در پایان تصریح کرد: گروه هنری عروس بران اشکور به سرپرستی مسعود ربیع پور از سال ١٣٨٤ در زمینه اجرای برنامه های سنتی و بومی نظیر ورزشهای سنتی - تئاتر - موسیقی و ..... فعالیت چشمگیری داشته و برنامه ها و جشنواره های متعددی را با همکاری اعضای این گروه (محسن عیالوار - صابر حیدرزاده - سیدضیاء مولوی - بهزاد پورحیدری - هادی خردمند - داوود عباسی - اکرم شعبانی) برگزار نموده است.

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

نظرات ( 1 )

User Avatar
  • امید رجبی پور کشایه
  • در تاریخ : 3 اردیبهشت 1395 12:15
1
آمادگی همکاری با شما را در حیطه عکاسی و خبر دارم
و بروز رسانی سایت
 https://telegram.me/joinchat/CHybfDwUzHxqgXe8qEmYbQ
omidrajabipour@gmail.com
 
 
 
 
  • 0

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید