تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » آیین تجلیل صدای ماندگار آواها و نغمه های شرق گیلان در سیاهکل برگزار می شود

آیین تجلیل صدای ماندگار آواها و نغمه های شرق گیلان در سیاهکل برگزار می شود

oliaee
oliaee
20 اردیبهشت 1395
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 آیین تجلیل صدای ماندگار آواها و نغمه های شرق گیلان در سیاهکل برگزار می شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاهکل از برگزاری آیین تجلیل از استادمصطفی رحیم پور شاعر گیلکی سرا و صدای ماندگار ترانه های محلی شرق گیلان و کنسرت موسیقی محلی گروه حزین در مجتمع مهیار دیلمی سیاهکل خبر داد.
 
به گزارش هنر گیلان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سیدرضا حسینی اظهار کرد: کنسرت موسیقی محلی گروه حزین به سرپرستی فرخ کهنسال و خوانندگی مصطفی رحیم پور شاعر گیلک سرا و از اساتید آواز و موسیقی بومی شرق گیلان به همت آموزشگاه موسیقی آوای پارسه و با مجوز رسمی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، در سیاهکل برگزارمی شود.

به گفته وی؛ مصطفی رحیم پور شاعر و خواننده نامی و خوش صدای شرق گیلان، متولد روستای بیدرون از توابع سیاهکل است که در زمینه تعزیه و چاووش خوانی نیز تبحر ویژه ای دارد.

حسینی در معرفی این خواننده نام آشنا گفت: مصطفی رحیم پور به عنوان شاعر و خواننده سیاهکلی در شبکه های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اشعار، موسیقی آئینی و محلی زیادی اجرا کرده است. بیش از ٢٠ ترانه و آهنگ در اختیار خوانندگان قرار داده است و خود نیز بیش از  ده ها ترانه را خوانده است و تحقیقات قابل توجهی در موسیقی آئینی، فولکلور و آداب و رسوم منطقه گیلان انجام داده است.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاهکل در معرفی آثار این هنرمند گقت: وی دو جلد کتاب به زبان محلی با نام گیله شول توسط حوزه هنری استان گیلان به چاپ رساندو سه سی دی به نام های کل شریف،دست کلاو،شومار و عروس و غول حیدر نیز منتشر کرده است.

این مسوول افزود: در این کنسرت ضمن نکوداشت این هنرمند، از نقش برجسته ای که به پاس سال ها تلاش وی در زمینه ترانه و موسیقی محلی طراحی شده است، رونمایی می شود.

حسینی اذعان داشت: در این کنسرت، مهدی موسوی (سنتور) – سینا ستاری فرد (بم تار) – رحمان خانجانی(کمانچه) – کاوه شکاری (نقاره و دایره) – فرخ کهنسال (تنبک) – سینا پیازچیان (سه تار)؛ خواننده گروه، مصطفی رحیم پور را در اجرای قطعات موسیقی محلی همراهی خواهند کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاهکل تصریح کرد: کنسرت موسیقی  محلی گروه حزین، ساعت ٢٠ روز پنجشنبه ٢٣ اردیبهشت در مجتمع فرهنگی و هنری مهیار دیلمی  این شهرستان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: علاقمندان جهت تهیه بلیط این کنسرت می توانند به مطبوعاتی جام جم لاهیجان خیابان ششم شیشه گران و مطبوعاتی بابایی در سیاهکل مراجعه و نسبت به تهیه بلیط اقدام نمایند.

[کنسرت موسیقی سنتی گروه حزین]
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید