تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان خبر داد اهدای 6 هزار جلد کتاب به کتابخانه ملی گیلان

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان خبر داد اهدای 6 هزار جلد کتاب به کتابخانه ملی گیلان

Shokohi
Alireza
23 خرداد 1395
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان خبر داد اهدای 6 هزار جلد کتاب به کتابخانه ملی گیلان

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از اهدای شش هزار جلد کتاب از طرف مردم به کتابخانه ملی این استان خبر داد.
به گزارش هنر گیلان، حسین عباس‌نژاد کارسیدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه تاریخ شفاهی از موضوع‌های اساسی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان است، اظهار کرد: سال گذشته 50 ساعت ضبط تاریخ شفاهی در سازمان مذکور داشتیم، زیرا معتقدیم تاریخ شفاهی می‌تواند به مجموعه فرهنگی گیلان کمک کند.

وی به موضوع واسپاری امور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد یک‌هزار و 723 پایان‌نامه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه‌ها در زمینه مذکور دریافت کردیم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان با بیان اینکه مردم بیش از شش هزار جلد کتاب به این کتابخانه اهدا کردند، تصریح کرد: 141 عنوان کتاب و یک‌هزار و 252 شماره نشریه از فعالیت‌های واسپاری سازمان مذکور در گیلان است.

عباس‌نژاد کارسیدانی خواستار همکاری دوطرفه ناشران و نشریات با سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان شد و بیان کرد: ناشران در موضوع واسپاری باید دقت‌نظر داشته باشند و زمانی که کتاب یا نشریه‌ای منتشر می‌شود، دو نسخه از آن را در اختیار سازمان مذکور بگذارند تا بتوانیم از آنها نگه‌داری کرده یا اسکن کنیم تا آیندگان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی به افتتاح «اندیشگاه گیلان» در سال 94 اشاره کرد و گفت: اندیشگاه گیلان یکی از مراکز مهم فکری است و امیدواریم به عنوان یکی از مراکز مهم فکری در استان به تصویب برسد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان با اشاره به اینکه اندیشگاه محلی برای تبادل افکار نسبت به یک موضوع اجتماعی است، خاطرنشان کرد: روزانه در اندیشگاه گیلان برنامه داریم.

عباس‌نژاد کارسیدانی، مردم گیلان را دارای فرهنگی بسیار بزرگ خواند و یادآور شد: مردم با کمال آرامش، صفا و صمیمیت با افکار متفاوت می‌توانند نسبت به یک معضل اجتماعی و فرهنگی با همدیگر هم‌کلام شوند.

وی با تأکید براینکه نگاه ما در اندیشگاه گیلان فرهنگی و اجتماعی است، اظهار کرد: در اندیشگاه مباحث سیاسی نداریم و از تمام دانشگاهیان و استادان و آنها که معتقد به چندگفتمانی هستند دعوت می‌کنیم با حضور خود در اندیشگاه موجب رونق این محل تفکر و بیان عقیده شوند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان به طرح موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی در اندیشگاه گیلان اشاره کرد و افزود: بایدها و نبایدهای سبک زندگی ایرانی اسلامی در اندیشگاه مذکور بررسی می‌شود.

عباس‌نژاد کارسیدانی تصریح کرد: در اندیشگاه گیلان به‌دنبال بایدها و نبایدهای مباحث فرهنگی و اجتماعی هستیم.
 
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید