تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » کنسرت گروه موسیقی راسپینا به یاد استاد پوررضا در رودسر برگزار می شود

کنسرت گروه موسیقی راسپینا به یاد استاد پوررضا در رودسر برگزار می شود

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 کنسرت گروه موسیقی راسپینا به یاد استاد پوررضا در رودسر برگزار می شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر از برگزاری کنسرت موسیقی محلی گروه راسپینا با هدف احیای آداب و سنن بومی محلی گیلان خبر داد.
به گزارش هنر گیلان،  به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، علی فلاح رنجبر با اعلام این خبر افزود : به همت آموزشگاه موسیقی نوای ایران و با مجوز رسمی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان ، کنسرت موسیقی  محلی گروه راسپینا به سرپرستی و خوانندگی مهدی محمدنژاد ٣١ تیر و ١ مرداد ٩٥ در مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود.

وی افزود: گروه راسپینا چکیده ای از ارکستر رودسر بوده که در نوروز ١٣٨٨ کنسرت موفقی را در ٣ شب به روی صحنه برده و از آن پس با توجه به مطالعات و پژوهش هایی که مجموعه ارکستر آغاز نمود و به جهت بازنگری در شیوه ی کار ، چند سالی از فعالیت دور بودند تا اینکه در سال ١٣٩٤ فعالیت خود را بیشتر بر محور آهنگسازی از سر گرفتند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر در ادامه گفت: مهدی محمدنژاد که سرپرستی گروه راسپینا را برعهده دارند ، خواننده و آهنگساز فارغ التحصیل از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران بوده که به زودی شاهد اجرای بی نظیر گروه با قطعات موسیقی و تصنیفهایی خواهیم بود که بیانگر سبک منحصر به فرد این گروه در آهنگسازی و اجرای " سبک منشور " می باشد.

این مسئول فرهنگی و هنری شهرستان اشاره کرد: کنسرت پیش رو در واقع برنامه ای است که گروه راسپینا در ادای احترام به موسیقیدان محبوب و مردمی فقید گیلان ، استاد فریدون پوررضا خواهند داشت که هدف از برگزاری این کنسرت ، احیا و جاری کردن دوباره موسیقی جشنها و عروسیهای گیلان در حدود ٤٠ سال پیش ، با رویکرد اجتماعی کردن آداب و سنن بومی محلی گیلان می باشد.

فلاح رنجبر اذعان داشت: در این کنسرت آقایان هادی جعفری ( سنتور باس ) - جلال حسن زادگان  (تنبک) - پیمان شعبانی ( کمانچه) - رحمان بابایی (نی لبک ، کلارینت) - بهزاد هدایتی ( سنتور ) - میلاد حسن زاده  ( ویلن) - جلال غیاثی ( تارباس ) ، خواننده گروه مهدی محمدنژاد را در اجرای قطعات موسیقی محلی همراهی خواهند کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر در خاتمه اعلام کرد : کنسرت مذکور پنجشنبه ٣١ تیر و جمعه ١ مرداد ٩٥ از ساعت ٢٠ در مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر برگزار و علاقمندان جهت تهیه بلیط می توانند به آدرس های ذکر شده ذیل خبر مراجعه نمایند.

رودسر : آموزشگاه موسیقی نوای ایران ٠١٣٤٢٦٢٨٤٠٠

رودسر : کوچه کفش ملی - فروشگاه لوازم موسیقی چکاوک ٠١٣٤٢٦٢٣١٥٣

رودسر : مطبوعاتی شهر تحریر ( امیرپور) - ٠١٣٤٢٦٢٥٢٥٣

رحیم آباد : لوازم تحریر معین ( بهمن مدنی ) - ٠٩١١١٤٥٠٦٩٢
دسته بندی :  خبرها / موسیقی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید