تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در آئین افتتاحیه هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در رشت؛ شعر زبان الهام بخش و حرکت آفرین است/ ارسال سه هزار اثر به هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در آئین افتتاحیه هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در رشت؛ شعر زبان الهام بخش و حرکت آفرین است/ ارسال سه هزار اثر به هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، شعر را زبان الهام بخش و حرکت آفرین دانست و گفت: سه هزار اثر به هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر ارسال شده است.                                                 

به گزارش  هنر گیلان   به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛ علی رمضانی عصر دوشنبه 25 دی ماه 1402 در آیین افتتاحیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر که در تالار مرکزی رشت اظهار داشت: فراخوان هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر از مهرماه منتشر و قریب سه هزار اثر در حوزه‌های شعر کلاسیک، شعر، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر (پژوهش در شعر) به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.  

 وی ادامه داد: در مراسم اختتامیه این جشنواره در دهه فجر ، برگزیدگان معرفی خواهند شد.

رمضانی اضافه کرد: آیین آغازین هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر امسال در استان گیلان و شهر رشت با حضور شعرای ملی و استانی آغاز شد  تا این شهر وجوه ادبی و شعرای پیشکسوت و جوان خود را دوباره مطرح کند.

وی افزود: برگزیدگان این جشنواره جایزه خود را از رئیس جمهوری دریافت می کنند و برای برگزیدگان یک جلسه اختصاصی‌تر در هر استان برگزار خواهد شد که فضا و محوریت اشعار بومی و محلی را مورد توجه قرار می دهد.

وی هدف از برگزاری جشنواره بین المللی شعر فجر را بازتولید و به صدر توجه آوردن فضای ادبی استان‌ها دانست و افزود: به دنبال معرفی شعرای گرانقدری هستیم که در مجموعه استان‌ها فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، علیرضا قزوه را دبیر علمی جشنواره هجدهم دانست و تصریح کرد: در این دوره به دنبال فعالیت جدید هستیم و امیدواریم زمینه شناسایی و معرفی بیش از پیش شعرا فراهم شود.

رمضانی خانه کتاب و ادبیات ایران را مجری دو جشنواره شعر فجر و جایزه جلال آل احمد دانست و خاطرنشان کرد: برای رونق دو بال شعر و داستان در کنار هم تلاش می‌کنیم که در این راستا نیازمند همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن های شعر استان‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه ایرانیان در خاطره جمعی خود همواره از شعر برای حرکت الهام می‌گیرند، ادامه داد: ایرانیان انس و الفت ویژه‌ای با شعر دارند و ادبیات وجه مشترک همه ایرانیان است.

مدیرعامل خانه کتاب ایران، شعر را زبان الهام بخش و حرکت آفرین دانست و عنوان کرد: امیدواریم با جشنواره شعر فجر موجبات حرکت‌های اثربخش بومی و ملی را ایجاد کنیم. 

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید