تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » برپایی سفره سالم برای کودکان و نوجوانان در آستارا

برپایی سفره سالم برای کودکان و نوجوانان در آستارا

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 برپایی سفره سالم برای کودکان و نوجوانان در آستارا

با برپایی سفره سالم در مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا، جمعی از کودکان این شهرستان و والدین آنها با فایده های تغذیه سالم آشنا شدند.
به گزارش هنر گیلان،  مسئول واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان آستارا روز یکشنبه در حاشیه این برنامه در جمع والدین دانش آموزان گفت: کنترل سلامت مواد عذایی، تبلیغ غذاهای مفید و استفاده از مقادیر سالم غذایی راهی برای دست یابی به سلامت است.
سپیده جباری در ادامه با بیان اینکه دانش آموزان باید همواره به تغذیه خود توجه ویژه ای بکنند، اظهار کرد: دانش آموزان بایستی از خوردن خوراکی هایی نظیر سوسیس، کالباس، چیپس و پفک که ارزش غذایی ندارند پرهیز کنند.
وی اضافه کرد: با بالابردن دانش و اطلاعات مردم پیرامون بهداشت، می توان به ارتقای سلامت و پیشگیری از امراض و بیماری های مختلف کمک کرد.
وی برپایی سفره های سلامت را فرصتی برای نشان دادن ارتباط بین تغذیه و سلامت عنوان کرد و گفت: برنامه غذایی نامناسب یکی از عوامل مهم بروز بیماری هاست و شایسته است به این امر توجه و برای حفظ سلامت از گروه های غذایی متعادل و متنوع استفاده شود.
جباری در ادامه، 25 مهرماه روز جهانی غذا را فرصتی برای همدردی با گرسنگان خواند و خاطرنشان کرد: باید همه ما قدر غذا را به عنوان نعمت ارزشمند بدانیم و مصرف درست و دوری از اسراف آن را محور زندگی خودمان قرار دهیم.
تعادل مصرف بین گروه های غذایی، افزایش مصرف میوه و سبزیجات، اجتناب از مصرف چربی و روغن زیاد در غذا، خودداری از مصرف زیاد نمک و غذاهای شور، به حداقل رساندن مصرف مواد قندی و تنقلات و چاشنی های مضر، انجام برنامه های مرتب ورزشی در طول هفته و حفظ وزن مناسب از جمله نکات آموزشی مطرح شده در حاشیه سفره سالم بود.
پخت غذاها و انواع آش های محلی توسط والدین دانش آموزان، زینت بخش سفره سالم در مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا بود.
آستارا با 86 هزارنفرجمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و حدود سه هزار و 500 نفر در مراکز شماره یک و دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان عضو هستند.
 برپایی سفره سالم برای کودکان و نوجوانان در آستارا برپایی سفره سالم برای کودکان و نوجوانان در آستارا
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید