تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » میرزا کوچک در استقلال کشور نقش موثری داشت

میرزا کوچک در استقلال کشور نقش موثری داشت

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

میرزا کوچک در استقلال کشور نقش موثری داشت

نماینده مردم صومعه سرا گفت: میرزا کوچک نقش موثری در احیای استقلال کشور داشت.

به گزارش هنر گیلان سید کاظم دلخوش نماینده شهرستان صومعه سرا صبح پنجشنبه در دوازدهمین یادواره دلیر مرد گیلان میرزا کوچک جنگلی که در گوراب زرمیخ که با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، بخشداری و شهرداری و شورای اسلامی شهر گوراب زرمیخ با حضور معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد ، ضمنگرامیداشت سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی در ١١ آذر،اظهار کرد: حرکت اسلامی میرزا کوچک باید الگوی نسل‌های جوان جامعه شود.

وی، یاری محرومان، افتادگان و تلاش برای رسیدن به استقلال کشور را مهم‌ترین اهداف حرکت میرزا کوچک جنگلی نامید و افزود: میرزا کوچک نقش موثری در احیای استقلال کشور داشت.

نماینده صومعه سرا وفاداری به عهد و جوانمردی را از اصول میرزا کوچک دانست و اظهار داشت: میرزا کوچک خان از جمله کسانی است که در دنیا توانسته دو شخصیت کاریزمایی و عقلانی را با هم تلفیق کند، از این رو تمام افراد را به خود جذب می کند.

دلخوش افزود: این روحانی مبارز با جامعه پذیری توانست اولین جمهوریت را در ایران تشکیل دهد و مرام نامه میرزا بر حول آزادی بشریت و رعایت حقوق انسانیت است.

این مسوول میرزا كوچک را شخصیتی دیندار، آزاده و مبارز خواند و گفت: میرزا در زمان خودش با توجه به خفقانی که وجود داشت به مبارزه با روس‌ها، قزاق و استبداد کهن انگلیس و دولت وقت پرداخت.

نماینده صومعه سرا ادامه داد: میرزا یک حرکت عظیم انجام داد و تصمیم درست گرفت و سرمایه‌ای برای آزادگان کشور و آنهاییشد که در این مسیر و راه مبارزه قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان آزادی خواهی و بیگانگان نمی خواستند مردم میرزا را بشناسند، گفت: غیرت، پهلوانی و مظلومیت سه عنصر و شاخصه بارز میرزا کوچک بود که دشمنان را به وحشت انداخت.

نماینده صومعه سرا از میرزا به عنوان قهرمان مظلوم ایران نام برد و افزود: امروز گیلان و صومعه سرا بنام میرزا کوچک به خود می بالند

شایان ذکر است رونمایی از تندیس میرزاکوچک جنگلی، اجرای موسیقی سنتی، نمایش خیابانی و...از برنامه های جانبی این مراسم بود.



 

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید