تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » وجود چالش بسیار در عرصه هنر گیلان / نفوذ باندهای قدرت و ثروت در عرصه هنرهای نمایشی

وجود چالش بسیار در عرصه هنر گیلان / نفوذ باندهای قدرت و ثروت در عرصه هنرهای نمایشی

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

وجود چالش بسیار در عرصه هنر گیلان / نفوذ باندهای قدرت و ثروت در عرصه هنرهای نمایشی

مسؤول بسیج انجمن تئاتر گیلان گفت: عرصه هنر در گیلان چالش‌های بسیاری دارد و تئاترهای روی صحنه از محتوای مناسبی برخوردار نیستند.

  به گزارش هنر گیلان سلمان اسماعیل‌زاده عصر امروز در همایش مجمع عالی بسیج هنرمندان گیلان اظهار کرد: هنر نمایش یکی از مهم‌ترین، قوی‌ترین و تاثیر گذارترین ابزار برای نمایش فرهنگ جوامع است.

وی با اشاره به اینکه تئاتر به واسطه زنده بودن با مخاطبان ارتباط نزدیک برقرار می‌کند، افزود: باید از خودمان بپرسیم که آیا تا کنون توانسته‌ایم از این هنر انسان‌ساز برای تشریح دین و انقلاب و نشان دادن زوایای پنهان زندگی معصومین استفاده کنیم.

مسؤول بسیج انجمن تئاتر گیلان با بیان اینکه تاکنون نتوانسته‌ایم از هنر تفکر برانگیز استفاده کنیم، گفت: هنوز صحنه هنر در اختیار افرادی است که ذائقه مخاطبان را به سمت و سوی بسیار متفاوت با آموزه‌های ما می‌برند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ انسانی مخالف شادی نیست، بیان کرد: شاهد چالش‌های بسیاری در عرصه هنر تئاتر استان هستیم و تئاترهایی که روی صحنه اجرا می‌شوند از محتوای مناسبی برخوردار نیستند.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه نیاز فرهنگ هر ملتی با گیشه‌های تئاتر، سینما و کتابفروشی‌های آن برآورد می‌شود، یادآور شد: حضور و نفوذ باندهای قدرت و ثروت در عرصه فعالیت‌های هنر و هنرهای نمایشی و استفاده ابزاری از هنر به دلیل رسیدن به اهداف درون‌حزبی عرصه را به خادمان واقعی انقلاب تنگ کرده است.

وی با بیان اینکه تئاتر و هنرهای نمایشی نیازمند کمک‌های مالی است، متذکر شد: تا زمانی که این هنر متعهد کارساز دغدغه مسؤولان نباشد صحبت از چنین مباحثی آب در هاون کوبیدن است.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید