تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » زیبایی های طبیعت گیلان در لنز مبایل بانوی بازنشسته لاهیجانی

زیبایی های طبیعت گیلان در لنز مبایل بانوی بازنشسته لاهیجانی

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

زیبایی های طبیعت گیلان در لنز مبایل بانوی بازنشسته لاهیجانی

وقتی زیبایی های طبیعت گیلان با قاب دوربین مبایل یک بانوی بازنشسته آموزش و پرورش لاهیجان تسخیر می شوند.
 به گزارش هنر گیلانعشق و علاقه به زیبایی های طبیعت گیلان فریده ماهر این معلم و بانوی بازنشسته آموزش و پرورش لاهیجان را برای ثبت لحظه های ناب طبیعت گیلان به جنگل و صحرا می کشاند و مدتی است که او روستاگردی را برای ثبت زیبایی ها آغاز کرده است.
او پس از 9 سال بازنشستگی برای شکار جذابیت ها و زیبایی های سحر انگیز گیلان از شهری به شهر دیگر و از روستایی به روستایی دیگر سراز پا نمی شناسد و خستگی را به زانو در می آورد و با کولباری از مهر به طبیعت، بار سفر می بندد.
این بانوی با ذوق طبیعت گیلان را با سلاح لنز دوربین مبایلش در اختیار می گیرد و به شهر و خانه می آورد تا شهروندان حظی و بهره ای از تماشای این تصاویر زیبا داشته باشند.
او با فارغ شدن از کتاب و کودک و مدرسه ، مشق معلمی در طبیعت را شیوه خود ساخته است ،این بار معلم مدرسه نیست بلکه در کلاس طبیعت شاگردی می کند و درس عشق و احساس می آموزد .
عشق و مهری که از کودکی در دل او از دیدن طبیعت نهاده شده بود کنج خانه را برای گذراندن دوران بازنشستگی رها کرده و رنج سفر را برای گشت و گذار و سیر و سفر در دامان طبیعت برای دوباره آموختن و دوباره زیستن برگزیده است.
او خلاقیت را با ابزاری به ظاهر کوچکی که در دست همه قابل مشاهده است در می آمیزد تا از چشم اندازها تصاویر زیبایی ثبت کند و ثابت کند که برای دیدن زیبایی ها ابزارگرانبهایی لازم نیست بلکه باید دیده ای ژرف نگر ، دلی شوریده و سری پرشور برای ثبت لحظه های ناب داشته باشی.
او روستاهای گیلان که سرشار از زیبایی ، سرزندگی و مناظری هیجان انگیز هستند را مقصد این سفر نو می سازد و از رفتن روستایی به روستای دیگر و از دهی به دهی دیگر در تعقیب سوژه های ناب عکاسی خستگی نمی شناسد .
صدها تصویر زیبا از جمله روستاهای لاشیدان ، دهشال ، سرچشمه لاهیجان، کیسم آستانه ، چمخاله لنگرود ،دستک کیاشهر،سفالکسار رشت ، سلوش املش و بسیاری از روستاهای گیلان را با دریچه مبایل خود به تصویر کشیده است. 
یکی از آرزوهای این بانوی فرهیخته سفری طولانی به تمام نقاط ایران و عکاسی از زیبایی های طبیعت این کهن دیار است تا دیدن آنها را برای همه میسر سازد.
خانم فریده ماهر معلم بازنشسته با 28 اثر از مناظر دل انگیز گیلان نمایشگاهی را تحت عنوان نمایشگاه عکس طبیعت زیبای گیلان از دوم تا نهم دی ماه در نگارخانه مهر لاهیجان برگزار کرده است .
او روز دو شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از نوجوانی عاشق مناظر زیبا بودم و به کار عکاسی عشق می ورزیدم و به طبیعت و زیبایی هایش توجه خاصی داشتم. 
او می گوید: همیشه یک دوربین در کیفم قرار داشت تا از این زیبایی ها عکاسی کنم ولی خوشبختانه امروزه فناوری جدید امکان ثبت هر منظره زیبایی را فراهم کرده است . 
وی خاطرنشان کرد: مدتی است که روستاگردی را برای به تصویر کشیدن طبیعت بکر گیلان آغاز کرده ام تا عکس هایم مورد توجه شهروندان قرار گیرد.
وی از علاقه وافر خود از طبیعت می گوید و یادآور می شود که طبیعت چگونه به او انرژی مضاعف می دهد و با چه عشق و علاقه ای از مناظر زیبا عکس می گیرد .
این بانوی طبیعت دوست می افزاید: در روستاها دنبال عکس های ناب می گردم و آنقدر عکس دارم که می توانم هر ماه یک نمایشگاه برگزار کنم . 
وی افق های دورتری را در سر می پروراند و تصریح می کند که می خواهد دوربین حرفه بگیرد و به اقصی نقاط کشور و روستاهای ایران سفر کند و از زیبایی های آنها عکس بگیرد .
او اینگونه احساساتش را می سراید : به آفتابی شکفته می شویم ، به مهتابی می آویزیم و با جلوه های غروبی دل انگیز از خود بیخود می شویم ، از لابلای شاخه ها ، در سکوت نیلی رنگ کهکشان رویاهایمان متجلی می گردد و در صبحی مه آلود و دلفریب پا به پای پرنده ای زیبا اوج می گیریم و قلبمان با دیدن قایقی در پس غروب خورشید می تپد، ای طلوع و غروب زندگی زیبایی هایت را می ستاییم.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید