تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » جشنواره موسیقی هنرجویی در فومن برگزار شد

جشنواره موسیقی هنرجویی در فومن برگزار شد

honarguilan
honarguilan
22 اسفند 1395
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

جشنواره موسیقی هنرجویی در فومن برگزار شد

جشنواره موسیقی هنرجویان آموزشگاه کرنا در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار شد.

 به گزارش هنر گیلان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با اعلام این خبر  گفت : جشنواره یک روزه موسیقی  روز جمعه  بیستم  اسفند ماه جاری  در سالن شهدای خدمتگزار  فومن  برگزار گردید .

نیک انجام با اشاره به اهمیت  هنر موسیقی  اظهار داشت : موسیقی زبان آرزوها، انتظار ها و عواطف بشری است و هر قوم و ملتی بر حسب ویژگی های فرهنگی خود، موسیقی ویژه ای دارد

وی در ادامه افزود : موسیقی سالم و خوب می تواند مفید و شفابخش باشد, موسیقی‌های غیر مفید نیز قادرند بر روح انسان تأثیر منفى بگذارد و پریشانی و ضعف فکری به همراه آورد.

وی "هنر موسیقی" به عنوان یکی از اولین پدیده های احساسی بشر که آگاهانه در خدمت روح انسان معرفی نمود .  و تصریح کرد , از ابتدای تاریخ در بیشتر قبایل بدوی و فرهنگ ها به صورت مراسم و آیین های مختلف ظهور یافته و وسیله ای برای ابراز همبستگی جمعی و از بین بردن ترس ها, غم ها, ایجاد آرامش و شادی در میان افراد قبیله بوده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن درخصوص اهداف  برگزاری  این جشنواره اظهار داشت  ؛ موسیقی برگرفته از فرهنگ اصیل و سنتی هر منطقه‌ای است و یکی از مهم ترین اهداف فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن حفظ و تقویت فرهنگ و هنر بومی می باشد .

این مسوول کشف استعدادهای جدید اجرای و یادگیری موسیقی  بصورت علمی  به نسل جوان را  از دیگر اهداف  این جشنواره یکروزه  دانست .

نیک انجام با اشاره به حضور هنرجویان رشته های مختلف موسیقی در این جشنواره گفت: در این جشنواره  ٩ گروه بصورت  گروه نوازی  و ٢٥ گروه تک نواز  شرکت و اجرا  هنری  نمودند  . که  مورد استقبال علاقه مندان قرار گرفتند .

وی در پایان خاطرنشان کرد:  این  جشنواره  به همت  مسوول آموزشگا کرنا بمدیریت (علی  عباسی)بمدت  یکروز برگزار و با اهداء لوح تقدیر و هدیه از همه  گروه های هنری تجلیل شد
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید